Nuffnang

Advertlets

Pesanan AC

Segala kelemahan dalam Blog ini datangnya dari penulis sendiri, dan semua kesempurnaan datang dari Allah s.w.t.

Kepada sahabat-sahabat Blogger sila linkkan blog Assassin Cyber di bloglist anda dan AC akan linkkan blog anda di list kami.

Kepada anda yang ada artikl menarik dan ingin dikongsikan sila email ke:

E-mail: telebihsudah@gmail.com

FOLLOW JIKA BERANI

Klik Butang Like Di Bawah

TUKAR SIZE FONT

Change Text Size
+A +A +A +A +A

26 June, 2012

Pelakon melayu popular lahir anak luar nikah?



Sebuah blog hiburan melaporkan, seorang pelakon wanita popular negara telah disyaki melahirkan anak luar nikah pada sekitar bulan Disember tahun lalu..

Tak tahu lah sama ada betul atau tak dakwaan tersebut yee.. Dan gua harap sangat pelakon terbabit tampil membuat kenyataan tentang cerita yang disebarkan..

Bukan apa beb.., dulu beliau dah pernah nafikan berita ni.., tapi sekarang ni dah ada bukti bergambar yang disebarkan dalam dunia siber..

So.., nak tak nak beliau terpaksa lah berterus terang kali ni.. Kalau betul..., mengaku je lahh..

Dan kalau ia sekadar fitnah.., saman je.. Macam lah tak biasa pulakk... Hehehe...

Sekitar hujung tahun lalu, kecoh juga dalam dunia hiburan Malaysia tentang seorang aktress yang di’katakan mengandung luar nikah & telah tinggal di Bali, Indonesia.

Ramai pemerhati dunia hiburan mengatakan ia’nya Norish Karman yang kemudian’nya telah pun di’nafikan oleh empunya badan sendiri sekitar Disember 2011 yang lalu.

Melalui forum Cari beberapa hari lalu, seorang peminat hiburan telah mendedahkan beberapa keping gambar yang di’percayai sebagai Norish Karman yang berada di’hospital.

Gambar pertama di’dakwa sebagai Norish Karman bersama seorang bayi lelaki yang di’lahirkan pada 24 September 2011 di KPJ Cheras (atau Kajang?) sekitar jam 6.13 petang.

Gambar kedua pula menunjukkan maklumat hospital yang tertulis pada tag yang di’pakai oleh si ibu (Norish Karman) dan bayi lelaki yang di’beri nama Alexander Bin Abdullah.



Credit : MPP Online
            Rotikaya

 

WANITA YANG DIGERUNI ANWAR IBRAHIM



Misteri tentang seorang perempuan yang dikaitkan dengan duit milikan Datuk Seri Anwar Ibrahim makin terbongkar kini.

Pada artikel yang lepas, Sangkakala ada mengeluarkan sedikit tentang perempuan yang digelar sebagai Shadana.

Mengikut sumber yang Sangkakala perolehi dari pada individu yang sama memberikan maklumat yang lepas, Shadana atau nama sebenarnya Zaliah Zakaria pernah memberitahu kepada kenalan Sangkakala ini bahawa bapa beliau berasal dari Dubai dan ibunya berasal dari Filipina.

Shadana juga pernah mengatakan bahawa bapa beliau adalah seorang hartawan di Dubai dan beliau mempunyai wang yang begitu banyak, pengakuan ini dibuat setelah kenalan Sangkakala bertanya dari mana beliau dapatkan duit untuk berbelanja besar setiap kali membeli belah.

Mungkin juga duit yang dibelanjakan adalah hasil dari pemberian Anwar Ibrahim kepada beliau.
Zaliah dikatakan pernah berkahwin sebanyak dua kali dan kali yang ketiga tidak dapat dikesan status perkahwinan beliau, sama ada sah atau pun tidak. 

Apa yang pasti ialah, Zaliah pernah berkahwin dengan seorang anggota polis dan mempunyai seorang anak perempuan bernama Shasha, kemudian berpisah dan berkahwin pula dengan sorang pegawai polis yang bertugas di Butterworth dan dikurniakan seorang anak lelaki dan seorang anak perempuan, anak lelaki beliau meninggal dunia dalam kemalangan jalan raya di Pulau Pinang.

Kemudian mereka berpisah dan pegawai polis berkenaan telah bertukar ke tempat lain.

Shadana kemudiannya dikatakan mempunyai hubungan dengan seorang pemain badminton dari Indonesia yang dibawa ke Malaysia untuk bermain dalam pasukan Wira Tangkis. Disinilah yang dikatakan status perkahwinan beliau tidak diketahui sama ada sah atau tidak, tapi Shadana mempunyai seorang anak perempuan dengan pemain badminton ini.

Shadana pernah membawa rombongan pemain-pemain badminton ini kerumah Anwar Ibrahim di Permatang Pauh.

Berbalik kepada akaun dan wang yang dikatakan dibawa lari oleh Anwar ibrahim sebanyak 3 billion semasa beliau memegang jawatan menteri didalam kerajaan.

Shadana dikatakan mempunyai hubungan kuat dengan Anwar pada ketika itu kerana Shadana juga terkenal dengan lenggok penipunya hingga Anwar (Ketua Pembangkang sekarang) juga terpedaya dengan beliau.

Duit yang dikatakan disalur oleh Anwar mungkin juga telah dimasukkan ke dalam akaun anak-anak perempuan Shadana.

Besar kemungkinan juga duit tersebut telah di masukkan kedalam akaun pemain-pemain badminton yang Sangkakala katakan tadi, siapa tahu kan?

Apa-apa pun Sangkakala harap, kerajaan jangan memandang remeh tentang isu ini, kerana ianya melibatkan jumlah wang yang amat besar, dimana wang ini boleh digunakan untuk pembangunan negara kita. 


 

PILOTIK HIT & RUN PAKATAN RAKYAT

KHABARNYA di Lembah Pantai, Kuala Lumpur sekarang, pakatan pembangkang semakin tak senang duduk. Panas punggung. Dikatakan mereka cuba mencari banyak isu untuk memastikan rakyat termasuk pengundi Lembah Pantai tidak sempat melihat kebaikan program atau produk-produk yang diutarakan kerajaan Barisan Nasional (BN) dalam setahun dua ini untuk rakyat.

Tambah terkejut lagi dia dan orang-orangnya ialah apabila pertemuan dialog yang diatur oleh kepemimpinan BN Wilayah Persekutuan disambut baik oleh penduduk Bangsar dan sekitar Lembah Pantai.

Pada 19 Jun lalu sekitar pukul 8 malam, kira-kira 50 warga Bangsar yang terdiri daripada golongan profesional termasuk doktor, arkitek dan jurutera hadir dalam pertemuan santai dengan Timbalan Pengerusi BN Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin di Devi's Corner, Jalan Telawi.

Dikatakan di pihak sebelah sana pada siangnya mula cuak. Cuba 'dipancingnya' menerusi panggilan telefon kepada pihak restoran supaya jangan 'entertained' perjumpaan itu - batalkan sahaja tempahan ruang pertemuan. Tapi, semua tak menjadi. Akhirnya pertemuan berlangsung.

Setengah jam perjumpaan ia dipenuhi tuntutan penjelasan beberapa isu-isu 'panas' yang dimomokkan pembangkang. Isu NFC dan melibatkan fitnah dan dakwaan terhadap Perdana Menteri dan keluarganya dijawab dengan cermat oleh Nong Chik. Penjelasan demi penjelasan diberikan Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar itu.

Jawapan dan penjelasan yang diberikan mendapat maklum balas yang baik daripada kalangan profesional berkenaan. Setelah hampir tiga jam bertemu dan setelah kelibat Nong Chik hilang dari pandangan mereka, seorang penduduk menyapa seorang pegawai khas Nong Chik.

"Ya, dia memang different dari apa yang Nurul (Izzah) cakapkan," katanya.

Sebenarnya dalam beberapa tahun ini di banyak kawasan dalam Wilayah Persekutuan, pembangkang meletakkan satu stigma kepada penduduk termasuk pengundinya bahawa pemimpin BN sukar didekati. Paling mengecewakan lagi apabila pembangkang memomokkan kepada penduduk terutama bukan Melayu bahawa UMNO disokong oleh tiga golongan. Pertama, oleh orang-orang tua Melayu subsidi dan golongan mat rempit dan samseng serta NGO-NGO yang ultra Melayu khususnya Pekida dan Perkasa. Pembangkang menambah lagi stigma itu yang seolah-olah parti mereka sahajalah disertai profesional.
Cuma, sesuatu yang terlepas pandang yang boleh dipelajari daripada 'perwatakan' pembangkang di Lembah Pantai oleh kepemimpinan BN ialah 'kesanggupan wakil mereka mendengar rintihan penduduk tanpa perlu berbuat apa-apa pun untuk menyelesaikan permasalahan itu.'

"Kalau kita tengokpun 'dia' hanya datang di sini untuk mendengar keluhan penduduk dan lepas itu lesap begitu sahaja.

"Taktik yang digunakan juga mudah ... mula-mula 'dia' akan suruh orang-orangnya ambil gambar jalan berlubang di satu-satu tempat, kemudian hantar (MMS) kepadanya, dan kemudian 'dia' akan 'reply' sms dengan mengatakan 'DBKL akan settlekan' atau 'tq DBKL'. Tanpa berurusan dengan DBKL pun, 'dia' dengan gaya psiko menggunakan jalan pintas sebegitu," kata seorang penduduk yang ditemui penulis di sebuah flat berdekatan loji kumbahan di Lembah Pantai Khamis lalu.

Realitinya, taktik 'bashing' itulah yang digunakan pakatan pembangkang di seluruh negara waktu ini.

Dan hakikatnya juga, dalam pertemuan dengan wakil pembangkang, penduduk kebiasaannya bukan nakkan jawapan kepada penyelesaian masalah setempat mereka. Tetapi nakkan seseorang yang boleh mendekati mereka dan meluahkan apa yang terbuku di jiwa. Inilah yang dikatakan silent majority atau pengundi 'atas pagar'. Kumpulan seperti ini tidak dapat meluahkan apa yang dilihat dalam Internet sebaliknya menterjemahkan rasa hati mereka dalam bentuk undi dalam pilihan raya.

Bila geram, mereka akan undi pembangkang. Macam wakil-wakil pembangkang di kawasan tertentu, mereka akan menerapkan unsur kebencian rakyat kepada BN dan UMNO. Ia 'dipasak-pasak' dalam hati penduduk. Sebab pembangkang tahu BN tidak akan meletakkan calon-calon bebas masa pilihan raya nanti.

"Macam bertemu dengan Datuk Nong Chik tempoh hari, penduduk berkenaan tahu bahawa kalau isu keselamatan, sudah tentunya ia di bawah tanggungjawab polis, jalan pecah dan rosak urusan DBKL. Mereka juga tahu bahawa BN tidak wajar dipersalahkan dalam soal semua ini.

"Sudah pasti selain penduduk berkenaan tahu Datuk Nong Chik mampu membawa isu-isu ini ke pihak atas, namun perkara pokok yang mereka hendakkan ialah meluahkan apa yang ada dalam hati mereka dengan bersemuka dengan Datuk.

"Mereka merasakan diri begitu dihargai," kata seorang pegawai Nong Chik.

Dan pembangkang sememangnya seperti mana yang ketara dalam akhbar-akhbar tanpa permit KDN, mereka akan sentiasa meletakkan pemimpin kerajaan termasuk menteri dalam keadaan perlu menjawab. Mereka sentiasa 'menyerang' manakala di pihak kerajaan pula sentiasa dalam situasi hendak pertahankan.

Namun dalam banyak insiden ketika ini di Lembah Pantai, pembangkang dalam keadaan tersepit.

Dalam dia memperlekehkan mat-mat rempit, mereka menggerakkan pula program memberi topi keledar percuma kepada penunggang motosikal di tepi jalan perumahan pantai Permai dekat sebuah stesen minyak baru-baru ini. Mulanya dicadangkan 300 topi keledar. Tetapi setelah melihat sambutan cukup hangat dalam 100 pemberian pertama, program dihentikan. Kemudian habis di'tweet' bahawa kira-kira '300 topi keledar telah diberi, sambutan sangat hebat. Inilah taktik program 'hit & run' pembangkang.

Khamis lalu itu penulis sempat meninjau selama tiga jam di sekitar Bangsar dan Lembah Pantai. Di suatu hentian bas dekat Angkasapuri, penulis disuakan dengan sekeping risalah. Pendek sahaja ungkapannya.

"BR1M (Bantuan Rakyat 1Malaysia) kali kedua, jangan lepaskan peluang terus sapu kerana itulah duit kita sebenarnya. Ayuh! kita makankan UMPANnya. Tapi AWAS! jangan terkena pancingnya."

Itulah taktik 'hit & run'. Memang gaya pembangkang, mereka suka 'hit & run' sesuatu isu atau cakap begitu begini. Tetapi akhirnya tidak berani beri fakta, bukti serta angka yang mereka dakwa sebelum ini. Banyak sudah bukti Anwar Ibrahim bercakap menuduh itu dan ini, tetapi bila diminta bukti, jawapan 'tunggu'. Dan selalunya rakyat tertipu kerana sampai 'kucing bertanduk' pun bukti yang dia janjikan, tidak muncul-muncul juga.

Apa yang boleh diambil iktibar daripada pertemuan Nong Chik dengan kira-kira 50 penduduk Bangsar tempoh hari ialah perlunya kepemimpinan BN memecahkan stigma yang sedang dan telah 'digarap' oleh pembangkang. Yakni, BN takut berbincang atau berdialog dengan masyarakat.

Sebenarnya, adalah lebih baik lagi jika wakil rakyat atau menteri berkenaan menghubungi terus penduduk yang hendak dibawa berdialog. Ini bagi memastikan sifat kepunyaan penduduk terhadap wakil rakyat mereka.

Wilayah Persekutuan tidak mahu wakil rakyat yang mahu tumpang semangkuk dengan sekadar mendengar rintihan rakyat. Dan tidak tahu atau gagal menyelesaikan permasalahan itu.

Lebih buruk lagi apabila menuding jari kepada pihak lain untuk menutup kelemahan yang ada.
Credit: Apa Kecoh2

Isu khatib - Isu remeh diperbesarkan



BUKIT MERTAJAM – Jawatankuasa Kariah Masjid Saidina Abu Bakar as-Siddiq Taman Guar Perahu kesal dengan tindakan 'individu tidak bertanggungjawab' yang didakwa sengaja memperbesarkan isu berhubung doa dibacakan pada khatib Jumaat lalu.

Pengerusi Kariah, Abu Bakar Bakilani Abu Hassan menyifatkan kenyataan individu tersebut sebagai fitnah kerana khatib itu tidak langsung menyebut mahu menjatuhkan mana-mana kerajaan, tetapi berdoa supaya pemimpin zalim dijatuhkan.

Beliau syak individu yang membuat dakwaan itu cuba mengambil kesempatan mempolitikkan isu tersebut kerana tidak puas hati dengan jawatankuasa kariah masjid.

“Tidak menjadi masalah kita mendoakan mengalahkan yang zalim, menjatuhkan musuh Islam. Perbuatan ini (iaitu membesarkan isu doa khutbah itu) adalah serangan dari sudut politik yang berkemungkinan untuk memburukkan pentadbiran masjid sedia ada.

“Kita kenal dua pengadu tersebut," katanya.

Menurutnya, mereka pernah memegang jawatan penting di masjid itu dan tidak banyak menyumbang.

Abu Bakar berkata, pihaknya tidak gentar untuk menghadapi dakwaan itu kerana mempunyai bukti berupa rakaman khutbah berkenaan.

Katanya, laporan polis juga akan dibuat selepas ini, selain bercadang mengambil tindakan undang-undang terhadap dua individu berkenaan.

“Saya sudah berjumpa dan berbincang dengan khatib, kalau benar fitnah, tindakan undang-undang akan diambil.

Apa pun, kita akan lihat dahulu laporan dikeluarkan media berhubung isu ini,” katanya.

Sementara itu, Setiausaha Jawatankuasa Kariah itu, Jaafar Che Mai turut kecewa dengan tindakan kedua-dua individu itu yang didakwa sengaja mahu memecahbelahkan jemaah masjid.





“Kita mahu mengimarahkan masjid, tapi perbuatan mereka seolah-olah mahu memecahbelahkan jemaah masjid.

"Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAINPP) meminta kita menyerahkan rakaman tersebut esok (hari ini). Kita juga akan minta nasihat daripada mereka sebelum mengambil sebarang tindakan susulan,” katanya kepada Sinar Harian dalam satu pertemuan di Taman Guar Perahu, malam kelmarin.

Sinar Harian difahamkan, ketika artikel ini ditulis, rakaman khutbah Jumaat itu sudah pun diserahkan kepada MAINPP untuk diteliti.

Credit: Pilihan Anda
 

Adv

Nuffnang 2