Nuffnang

Advertlets

Pesanan AC

Segala kelemahan dalam Blog ini datangnya dari penulis sendiri, dan semua kesempurnaan datang dari Allah s.w.t.

Kepada sahabat-sahabat Blogger sila linkkan blog Assassin Cyber di bloglist anda dan AC akan linkkan blog anda di list kami.

Kepada anda yang ada artikl menarik dan ingin dikongsikan sila email ke:

E-mail: telebihsudah@gmail.com

FOLLOW JIKA BERANI

Klik Butang Like Di Bawah

TUKAR SIZE FONT

Change Text Size
+A +A +A +A +A

23 June, 2012

PANAS!! ANWAR BAGI RAKYAT JOHOR MAKAN BABI



Mari..Mari Mari... Babi Masak kicap, Babi panggang ada.. Apa!! Tara makan babi ka? Jangan takut Ayam pun ada... Itik salai pun ada ma.. Manyak sidap tau.. Jangan risau ma.. Lu bayar mahal-mahal kita olang bagi makan sedap-sedap punya.. Air pun suma bagus-bagus.. Lu mau apa? Beer ada, teh cina pun ada.. Gerenti.. Lagipun mau tolong sama kita punya bos.. Dia wang sudah kurang sbb kasi itu chinadoll tutup mulut maa... Hahahahaha..

Sapa beli itu table memang bodohlah wa cakap.. Lu olang suma gila ka.. Kasi bikin jamuan makan kasi campur makan halal sama sama tarak halal punya.. Lu olang tara was-was ka?

Lagi diorang ada cakap itu table tara campur punya.. Itu halal punya table lain, Babi punya table lain. Tapi lu ingat itu restoran melayu punya ka? Itu restoran pun tara halal punya tau.. Diorang tara kira punya.. Janji wang mari maa.. Lagi mau percaya dia kasi serve halal punya makan.. Selisih malaikat maaa..

Ini Anwar memang BABI punya olanglah.. Mau kasi niaya orang melayu betulahh.. Dia apa kira halal ke tak halal.. Dia pun kasi balun depan dan belakang punya lubang maa.. Ah Moi balun, bini olang tibai, jantan pun apa lagi. Ini olang wa kira boleh masuk zoo sana. Sebab dia punya nafsu serupa binatang. Dia punya Lancau aaa kasi potong bagi anjing pun tak nak ooo... Lagi lu olang mau angkat dia. 

Itu Ketua Pemuda PAS Johor pun bahalol punya olang.. Lu cerita mau kasi perjuangkan Islam.. Tapi ini apa cerita? Itu olang tua nama Nik nAjis sudah kasi perkenan ka? 

Diorang lagi mau cerita mau kasi tolong olang.. Bikin makan pun mintak olang 500 sama 300.. Lu tara pikir mahal ka? Lu olang mau tahu apa pasal itu tiket makan banyak mahal? Itu babilah.. Lu ingat babi manyak murah punya barang.. Dekat pasar manyak mahal ooo.. 

Lagi mau beli itu arak... Takkan diolang mau kasi itu murah punya beer.. Itu tara halal punya table bayar 500 ooo.. Mesti mau mahal-mahal punya botol. Lu olang yang duduk itu halal punya table lu olang minum itu teh cina sudahlah.. Kasi duduk diam-diam.. Lu olang bayar murah maa..

Kalau itu rafizi berani sunat dua kali, wa berani kerat 3 kali maa... Lu ingat itu tokeh cina restoran ada tau samak punya hal ka.. Itu restoran pun non-halal punya.. Lu ingat itu pinggan, mangkuk, sudu, garfu, cawan ada bersih ka? Lu ingat diolang ada kasi samak itu semua barang...




3 TIPS UNTUK MASUK SYURGA ALLAH



Jaga hubungan dengan Allah

Banyak cara boleh kita praktikkan bagi menjaga hubungan kita dengan kekasih kita yakni Allah SWT. Antaranya ialah senantiasa bertaubat ( tidak kira bertaubat sebagai hambaNya mahupun taubat kerana dosa yang dilakukan ). Selain itu , senantiasa bersyukur dengan nikmat kurniaanNya. Kita haruslah sedar bahawa nikmat Allah tidak pernah putus sedikit pun. Maka perlulah kita bersyukur dengan nikmatNya sebagai tanda terima kasih. Kalau kita dapat hadiah daripada ayah ibu , kita ucap " Terima kasih " kan ? Apa salahnya kita ucap " Alhamdulillah ! " kepada Allah SWT yang telah menghadiahkan nikmat kepada kita.

" Dan andai kamu menghitung nikmat Allah , nescaya tidaklah dapat kamu menghitungnya ."

( Surah Ibrahim 14 : 34 )

Jaga hubungan dengan Manusia

Secara amnya , makna manusia disini cukup luas. Manusia termasuklah ibu bapa , adik beradik , saudara mara , guru guru , rakan rakan , dan seluruh makhluk di muka bumi ini yang bergelar manusia. Sekejap , Rasulullah SAW adalah manusia teragung & terhebat , para sahabat baginda , para ulama , dan ramai lagi. Berbuatlah baik dengan mereka. Yang masih hidup terutamanya , hormatilah mereka , jagalah tutur kata , dan yang paling penting tanamkanlah rasa kasih , sayang & cinta sesama Muslim agar kita tidak bermusuhan & bertemu berpisah kerana Allah SWT.  Allah sayang & suka manusia yang berbaik baik sesama saudaranya. Cuba kita bayangkan , andai kita ikhlas akan saudara kita , membantunya tatkala susah , adakah saudara itu akan lupa mendoakan kesejahteraan kita ? Insya'Allah doa mereka amat bermakna :)

" Wahai umat manusia ! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan , dan Kami telah ciptakan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak , supaya kamu berkenal kenalan ( dan beramah mesra antara satu dengan yang lain ). Sesungguhnya semulia mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu , ( bukan yang lebih keturunan atau bangsanya ). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui , lagi Maha Mendalam PengetahuanNya ( akan keadaan dan amalan kamu ).

( Surah al Hujurat 49 : 13 )

Jagalah hati

Ya , hati. Hati adalah raja fizikal kita. Hati adalah raja kepada mulut. Andai hati berkata kata A , mulut juga begitu. Hati adalah raja kepada tingkah laku. Hati adalah raja diri kita. Jadi , jagalah hati anda. Jagalah hati kita ini sebaik baiknya. Tahukah kita yang kita boleh mengawal hati kita ? Maka janganlah hanya mengikut hati. Ikutkan hati , mati. Fikirlah sedalam dalamnya setiap bait bait hati. Kita manusia punya akal. Gunakan akal & manfaatkanlah hati.

" Ketahuilah bahawa di dalam tubuh manusia ada seketul daging. Apabila daging itu baik , maka seluruh tubuh itu baik ; dan apabila seketul daging itu rosak , maka seluruh tubuh itu pun rosak. Ketahuilah yakni seketul daging itu adalah HATI "

( Hadis Riwayat al Bukhari dan Muslim )
Doa. Doa juga penting wahai saudaraku. Jangan lupa untuk senantiasa berdoa. Jangan angkuh. Jangan takbur. Jangan sombong. Berdoalah selagi ada waktu. Berdoalah selagi ada nafas. Berdoalah selagi waktumu berdetik. Berdoalah selagi bumi beredar pada paksinya dan berdoalah selagi matahari mula memancar dari arah timur. Kerna sekali kita tidak berdoa , Allah jauh daripada kita. Kerana apa ? Kerana tanpa doa , maknanya kita dapat hidup tanpaNya , tanpa pertolonganNya. Tapi semua , segala yang kita ada adalah daripaNya kan ? Sedar akan itu ? Maka berdoalah dan doa untuk masuk syurga. Amiiin. 

Credit: www.islamitusuci.com


Pssttt...Masuk parti yang "SATU" nie masuk syurga tak?



CERITA MENYAYAT HATI DARI UTARA



KULIM - Akibat kematian isteri, seorang warga emas sanggup menjadikan kaki lima di sekitar pekan Kulim di sini sebagai tempat tinggalnya dan hidup dalam gelandangan sejak beberapa tahun yang lalu.

Warga emas berkenaan yang hanya mahu dikenali Tan, 60, berkata, ketika mendiang isterinya masih hidup, dia menjalani kehidupan sempurna walaupun tanpa bantuan anak-anak.

Menurutnya, sebelum ini, setiap hari dia akan mencari sayur selain memancing ikan di sekitar sungai di Kulim tetapi setelah kematian isteri, kehidupannya mula berubah. "Apabila malam, saya akan berhenti di hadapan kedai yang  mempunyai lampu terang untuk berehat dan tidur sementara menunggu pagi.

“Saya ada anak. Masa kecil saya yang beli mereka makanan, hantar mereka ke sekolah naik basikal. Masa itu, hati seronok tengok anak-anak pandai. Bila tak ada duit, saya beli mi tiga bungkus bagi mereka makan," katanya.

Tan berkata, pernah satu ketika dia terpaksa mencuri ubat di sebuah klinik kerana keadaan anaknya yang sakit. Katanya, ketiadaan duit menyebabkannya melakukan tindakan demikian walaupun mengetahui ianya salah di sisi undang- undang.

"Pernah satu hari anak sakit, saya bawa anak pergi klinik. Bila nak ambil ubat, saya tak ada duit. Saya dukung anak dan larikan ubat itu. "Beberapa hari kemudian, saya berjumpa doktor di klinik dan meminta maaf. Bagaimanapun  doktor yang juga pemilik klinik itu hanya meminta saya membasuh keretanya sebagai bayaran terhadap ubat diambil," katanya.

Menurutnya, walaupun sedih kerana kehilangan isteri tetapi dia gembira melihat kejayaan anak-anak namun malangnya tidak seorang pun anaknya yang mahu mengambilnya tinggal bersama mereka.

“Saya dan isteri sudah jalankan kewajipan sebagai ibu dan bapa. Walaupun sekarang saya seorang pengemis tetapi saya bangga kerana semua anak sudah berjaya dan hidup senang. "Cuma kadang-kadang saya sedih bila tengok  orang lain sudah tua, ada anak jaga tapi saya tak ada. Ini semua sudah suratan,” katanya. 

Sinar

Adv

Nuffnang 2