Nuffnang

Advertlets

Pesanan AC

Segala kelemahan dalam Blog ini datangnya dari penulis sendiri, dan semua kesempurnaan datang dari Allah s.w.t.

Kepada sahabat-sahabat Blogger sila linkkan blog Assassin Cyber di bloglist anda dan AC akan linkkan blog anda di list kami.

Kepada anda yang ada artikl menarik dan ingin dikongsikan sila email ke:

E-mail: telebihsudah@gmail.com

FOLLOW JIKA BERANI

Klik Butang Like Di Bawah

TUKAR SIZE FONT

Change Text Size
+A +A +A +A +A

24 May, 2012

ANALISIS DEBAT PTPTN



Oleh Helmi Effendy

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Sememangnya debat antara Saudara KJ dan Rafizi mengenai topik PTPTN sangat hangat dibualkan. Ada yang mendakwa bahawa KJ memenangi perdebatan itu, ada yang mendakwa Rafizi yang menang, dan sebagainya. Di sini, izinkan saya menulis analisis saya mengenai debat tersebut. InsyaALLAH, saya akan mendedahkan fakta-fakta yang tepat dan benar mengenai debat itu. 

1. Sikap Rafizi yang cuba mengubah topik yang tidak berkaitan dengan topik perdebatan itu sangat mendukacitakan. Pertanyaan yang tidak berkaitan dengan topik bagi saya tidak usahlah dijawab oleh saudara KJ. Kalau perlu pun, itu mungkin dalam perdebatan yang lain. 

2. Saudara Rafizi kelihatan memilih perbandingan yang langsung tidak munasabah untuk menyokong pendapatan beliau mengenai  pendidikan percuma.  Malah, beliau memberi fakta yang salah kepada umum dan KJ tidak berkesempatan untuk membidas fakta Rafizi. 

3.  Maka, tugas saya di sini untuk membidas saudara Rafizi. (Sebenarnya, saya sangat berkobar-kobar untuk duduk di tempat KJ kelmarin, hehehhe...) Pertama, Rafizi mendakwa bahawa negara Finland yang lebih miskin daripada Malaysia dan hanya bersumberkan satu sahaja sumber ekonomi iaitu Nokia yang itu pun sedang mengalami masalah kerana penguasaan Blackberry mampu memberikan pendidikan percuma kepada rakyatnya, mengapa tidak Malaysia. Benarkah dakwaan itu? Sini, Kapten Malaysia (hensem?) mahu menidakkannya. :) 

4. Finland sebenarnya mempunyai banyak sumber ekonomi. Saya sertakan statistik sumber ekonomi Finland untuk tatapan umum:

RALAT: Statistik yang awal telah dikeluarkan selepas beberapa penemuan dalam sumber dan statistik yang baru disertakan di bawah. Terima kasih pada orang yang sudi menegur dan berkongsi dengan saya. Apa-apa pun, ianya tidak mengubah apa-apa bahawa sumber ekonomi Finland bukan hanya bergantung kepada Nokia sahaja. 

A.) Electronics (21.6 percent)

B.) Machinery, Vehicles and other engineered metal products (21.1 percent)

C.)Forest industry (13.1 percent)

D.)Chemicals (10.9 percent).

Apa-apa pun, di bawah ialah statistik daripada sumber saya sendiri.

A) Agriculture and forestry 4.5%,

B.) Industry 18.3%

C.) Construction 7.3%

D.) Commerce 16%

E.) Finance, Insurance, and Business services 14.5%,

F.) Transport and communications 7%

G.) Public services 32.4%


Sekarang ni, mana datangnya sumber dakwaan Rafizi yang mengatakan bahawa Finland hanya bersumberkan ekonomi daripada Nokia sahaja?

5. Benarkah Finland lebih miskin daripada Malaysia? Saya nak tergelak mendengarkan dakwaan saudara Rafizi itu. Hehehehe... (gelak malu). Menurut data daripada Bank Dunia, Malaysia jauh ketinggalan dalam ranking GDP. Finland menduduki tangga ke-17. Malaysia punya kekayaan menduduki ranking ke-68. Apa kejadahnya nak bandingkan Malaysia dengan Finland yang lebih kaya daripada Malaysia. Bahkan dengan kekayaan negara yang ke-17 terkaya di dunia, Finland hanya perlu menangung 5 Juta rakyat Mereka sedangkan Malaysia yang mempunyai kekayaan yang ke 68 dunia, perlu menanggung 30 Juta rakyat Malaysia. 


Perbandingan ini sangat tidak relevan. Anda cuba membandingkan epal dengan rambutan (bak kata saudara KJ).  Saudara Rafizi ni, awak kena adil tau. Jangan nak spin fakta macam ayahanda Anugerah Tuhan kamu itu. Hehehehe.. tak baik tau. Kita ambil epal kalau nak dibandingkan dengan Epal. Erm... nak ambil contoh apa ya ?

7. Dah dapat! Apa kata kita ambil Brazil yang menduduki di tangga yang lebih kurang sama dengan kita. Brazil ialah salah satu daripada negara yang mendirikan pendidikan percuma. Ya, pendidikan percuma tetapi tahukah saudara Rafizi bahawa cukai di Negara Brazil ialah antara yang tertinggi di dunia? Tak..tak... saya tak buat spesikulasi saya sendiri tau Pak Fizi ya? Tak percaya? Mari-mari, kita mengembara lagi. Biar celik mata semua.


"Brazil is known for charging a high tax burden from its citizens and companies established. We will provide an overview of the most common taxes in Brazil, dividing them into Federal, State and Municipal taxes."

Kenyataan itu dipetik daripada orang Brazil sendiri. Lihat betapa tingginya dan banyak cukai di negara mereka untuk menampung pendidikan percuma. Rafizi kena terima hakikat nothing is free  dalam dunia ini. Ada harga yang perlu dibayar sekiranya mahukan pendidikan percuma. Dan harga yang perlu dibayar untuk pendidikan percuma ialah CUKAI YANG TINGGI. 

9. Tak puas hati lagi? Mari-mari menjelajah negara nombor satu dalam sukan bola sepak ini. Lagi artikel yang merungut mengenai hidup di Brazil yang sangat tinggi dengan cukai. Mereka memberi tajuk kepada artikel ini dengan ayat ini:

Everyday taxes in Brazil: IPVA, IPTU and IPTR!"

Nak link ke ? Takut saya menipu? Ehh, jangan tuduh tau.
Saya ni sesuci Anugerah Tuhan dan Pak Rafizi ye? (sarcasm). Nah, ambil ni: 


10. Saudara Rafizi mengatakan bahawa pendidikan di Turki itu percuma. Heheheh, kaki kelentong betul lah awak ni. Awak fizi yang comel, tak nampak ke apa yang berlaku di Turki? Kalau pengikut-pengikut kamu, bolehlah kamu tipu ye? Tapi, tidak saya.


Eh, apa benda tu? Kata Turkey ni menyediakan pendidikan percuma kepada rakyat, tetapi kenapa sebaliknya?  Sampai kena tangkap tu Mahasiswa Turkey. Hehehehe... Abam Rafizi, udah-udahlah tu ya menjadi penipu ? 

11. Kalau kita lihat pada permulaan debat, kita dapat melihat statistik dan nombor yang dikeluarkan oleh KJ mengenai perbelanjaan yang sedang ditanggung dan bakal ditanggung oleh kerajaan sekiranya mahukan pendidikan percuma. Kemudian, Rafizi membidas bahawa fakta itu penipuan dan mereka membuat kiraan mereka sendiri lalu menampilkan nombor mereka sendiri. 

12. Sekarang, saya mahu bertanya kepada semua, anda percayakah fakta daripada Rafizi ini sedangkan dia sudah menipu kita dengan teori Finland dan Turkinya? Sekali menipu, dua kali menipu, tak mustahil dia akan menipu untuk sekian kalinya memandangkan penipuan itu ialah darah dagingnya.

13. Perkara lain, saya tak perlu saya ulas pajang lebar. Isu hutang dan sebagainya, saya rasa dah dijawab dengan kemas oleh saudara KJ. 

14. Oh ya, ada lagi yang saya nak perkatakan. Rafizi suruh sifu kamu tu tunaikan janji bulan bintangnya pada penduduk Selangor. Bukan satu dua ye, berbelas tau. Ini janjinya pada penduduk Selangor pada PRU  yang lepas pun tak habis ditunaikan, ada hati bercakap mengenai topik yang lebih besar.

15. Meh, saya senaraikan janji-janji puak anda yang tak tertunaikan sebelum nak menabur janji lain. 

- membuka tabung permulaan RM 100 bagi setiap anak kelahiran selangor. 
- memberi bantaun RM 75.00 sebulan bagi setiap anak yang dihantar ke nuseri. 
- memberi bantuan RM 50 kepada seorang bagi pendidikan pra sekolah. 
- memberi hadiah tawaran RM 1000 kepada setiap anak selangor yang masuk ke universiti. 

Dan belasan lagi janji-janji2 yang terabai. 

Kesimpulannya ialah kebanyakan daripada fakta yang dibentangkan oleh Rafizi sebenarnya lebih kepada puta belit yang dipelajari daripada sifunya Anwar Ibrahim. Dan motif artikel ini ditulis untuk menjawab tuduhan tidak berasas Rafizi. Setakat ini sahaja yang mampu saya nukilkan, InsyaALLAH kalau ada kesempatan, saya akan kembali menyambung artikel ini, mungkin dengan analisis yang lebih padat dengan fakta. 

Akhir kata daripada saya, TAHNIAH SAUDARA KJ KERANA berani berdepan dengan orang seperti Rafizi Ramli yang suka lari daripada tajuk dan kaki spin ini. Hehehehe.... Assalamualaikum. 



Cara PM selesai masalah, bukan debat



SHAH ALAM - Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, tidak perlu diadakan debat terbuka antara Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Tengku Adnan menganggap bahawa perdebatan bukanlah jalan penyelesaian dalam merungkai pelbagai masalah, sebaliknya pendekatan Perdana Menteri yang lebih gemar turun padang dan menyelami kehendak rakyat diaplikasikan untuk pengurusan dan pentadbiran negara ini.

“Apa yang jelas, tindakan mencabar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib mengadakan debat sebagai jalan menyelesaikan masalah adalah sesuatu yang tidak logik untuk dilakukan dan tentunya sebagai pemimpin berjiwa besar saya fikir tidak ada keperluan untuk Perdana Menteri menerima cadangan tersebut,” kata beliau dipetik Umno Online, hari ini.

Tengku Adnan juga berkata, pada pandangan beliau Perdana Menteri tidak perlu melayan tuntutan debat, apatah pula dengan "ketua pembangkang yang seringkali melihat kepada sudut negatif semata-mata untuk menjatuhkan kerajaaan yang telah memajukan negara."

“Berdasarkan beberapa siri debat yang telah berlangsung sebelum ini didapati bahawa ia lebih cenderung untuk dimanipulasikan oleh pihak pembangkang selain memainkan emosi tanpa mengguna pakai ilmu yang ada," katanya.

Beliau turut mengingatkan bahawa perdebatan yang diadakan adalah ikutan daripada budaya politik di Amerika Syarikat dan Eropah yang berbuat demikian menjelangnya pemilihan presiden mereka.

"Kenapa kita mesti terikut-ikut dengan acuan dari Barat sedangkan kita sendiri mempunyai sistem pentadbiran yang lancar dan berpandukan kepada demokrasi terpimpim,” kata Tengku Adnan yang juga Setiausaha Agung Barisan Nasional (BN).

Tengku Adnan juga mengkritik Pakatan Rakyat (PR) yang seringkali mencari populariti dengan melakukan provokasi dan cuba mengusulkan keperluan debat dibuat sedangkan keutamaan adalah rakyat dan negara.

“Sebagai pemimpin yang amanah dan melaksanakan tanggungjawab tentunya Perdana Menteri lebih mengutamakan kehendak rakyat keseluruhannya daripada memenuhi tuntutan segelintir pembangkang yang kerapkali lebih bersifat provokatif.

“Ini bukanlah perkara baru kerana umumnya, penerimaan ikhlas kerajaan akan dijadikan satu permainan sebagaimana perpaduan dan muzakarah yang turut disensasikan sebagai satu isu atas tujuan mengekalkan populariti pemimpinnya yang tenggelam kerana gagal dalam pentadbiran,” katanya lagi.

Tegasnya, pihak pembangkang hanya tahu memanipulasi isu dan melakukan provokasi kepada kerajaan dengan harapan rakyat akan terpengaruh dan memberikan sokongan kepada mereka.

“Pembangkang gagal melakukan kebajikan dan kemajuan kepada masyarakat dan lantaran itulah mereka tiada punca untuk dicanangkan selain daripada mencari kesalahan dan memanipulasikan kepimpinan Umno-BN,” katanya lagi.- Sinar


AC kata: Bercakap dan berjanji adalah modal politik paling banyak digunakan oleh pembangkang dalam dunia politik. Apa tidaknya, cakap saja, bukannya rugi apa-apa pun. Pakai modal air liur saja. Kepetahan Anwar Ibrahim bercakap terutama berpidato memang tidak dapat disangkal. Bila Anwar Ibrahim berpidato, karismanya terserlah. 

Semua yang dijanjikan adalah bulan dan bintang, tetapi bab menunaikan janji adalah satu kelemahan besar Anwar Ibrahim. 

Apa gunanya diadakan debat jika hanya untuk tujuan berpolitik yang hanya menguntungkan diri sendiri. Ada rakyat dapat apa-apa faedah jika DS Najib berdebat dengan DS Anwar?.

Rasanya tidak ada. 

AC kagum dengan DS Najib bukan kerana di seorang yang berkarisma dalam berdebat ataupun berpidato. AC kagum dengan DS Najib, kerana karismanya terserlah apabila dia berjanji dan janji itu kemudiannya akan diterjemahkan dengan tindakan (tunaikan janji).

Ada Anwar Ibrahim berbuat demikian?
Ini adalah antara(masih banyak janji lagi) janji manifesto Anwar Ibrahim yang masih belum ditunaikan sehingga sekarang. 

- membuka tabung permulaan RM 100 bagi setiap anak kelahiran selangor. 
- memberi bantaun RM 75.00 sebulan bagi setiap anak yang dihantar ke nuseri. 
- memberi bantuan RM 50 kepada seorang bagi pendidikan pra sekolah. 
- memberi hadiah tawaran RM 1000 kepada setiap anak selangor yang masuk ke universiti. 

 Fikir-fikirkan...
 


GAMBAR PELAKON MABUK SEPARUH BOGEL TERSEBAR

Cerita panas hari ini. Cuba teka siapakah pelakon bersebut? Melihat pada gambar itu, boleh dibayangkan betapa mabuknya pelakon itu hingga tidak sedar ada orang merakamkan gambarnya. Memang berani mati sungguh aksinya.

Gambar ini disiarkan dalam ruangan Soseh Soseh HMetro. Menurut SS Khabarnya daripada pengirim itu, gambar itu adalah gelagat seorang pelakon popular bersama teman-temannya dalam sebuah majlis yang diadakan baru-baru ini. Kalau tidak silap SS, hujung minggu lalu di sebuah kelab hiburan.

Mungkin kerana terlalu letih menari dan kembung perut dengan minuman keras, pelakon tadi tersungkur berbaring hingga tidak menyedari terselak seluar dalamnya. Maklumlah pakaian pelakon itu malam ketika dia berparti pun bukanlah panjang sangat hingga boleh tersingkap menampakkan seluar dalamnya. 

SS tidak mahu menuduh sesiapa walaupun pengirim tadi ada menyebut nama pelakon itu kerana pada SS, biarlah pelakon yang makan cili itu sendiri sedar gambar miliknya sudah tersebar di akhbar dan portal.

Lebih mengejutkan lagi, sejak akhir-akhir ini, nasib pelakon ini memang bertimpa-timpa malangnya. SS rasa mungkin giliran dia pula kali ini. Biasalah adat industri hiburan, kadang-kadang kita di atas dan terselamat, tapi tidak mustahil esok kita terjatuh tersungkur sampai susah nak bangkit semula.

Kepada pelakon berkenaan, pandai-pandailah susun jawapan kalau dikejar wartawan. Jalan terbaik yang sering kali dilakukan artis, tutup saja telefon bimbit!
Cuma teka, Cer teka siapa yek?............

 Gambar pelakon mabuk baru balik dari Umrah
Yang ini pula dipetik dari blog Rotikaya@com. Yang bertajuk 'Selebriti Masih Ke Kelab Hiburan Selepas Pulang Dari Kerjakan Umrah?'
Bukan’lah kami mengharapkan mereka yang pulang daripada kota suci Mekah bakal menjadi alim & meninggalkan amalam dunia. Antara kami di’sini pun pernah ada yang sudah sampai ke sana tetapi perangai masih suka gossipkan orang.

Tetapi sebagai seorang public figure, kami mengharapkan yang selebriti ini akan berubah sikap dari sebelum ini yang gemar bersosial kepada lebih bersifat seorang wanita Melayu & Islam.

Kami menerima e-mail daripada seseorang mendakwa yang gambar ini di’rakamkan hujung minggu lalu ketika selebriti ini sedang asyik melayan khayal di sebuah kelab hiburan.

Kami sebenarnya agak kurang percaya dengan gambar yang di’hantar ini tetapi apabila di’teliti figura dalam gambar ini 99% mirip kepada selebriti kesayangan kami ini.



JATI SAMBUT BAIK HASRAT TPM

 
JATI sebagai sebuah pertubuhan yang berusaha mengagungkan Islam, memartabatkan Bangsa Melayu dan mendaulatkan Institusi Raja menyambut baik hasrat YAB Timbalan Perdana Menteri untuk mengadakan muzakarah bersama NGO-NGO Melayu Islam demi kebaikan ummah di negara ini.

Kecelaruan yang tergambar berikutan dengan cadangan awal Presiden dan Mursyidul Am PAS dengan kenyataan
terakhir presidennya yang menidakkan langsung kemungkinan bermuzakarah di antara kedua-dua parti Melayu Islam itu menjadikan jemputan TPM itu menjadi lebih relevan. Atas keinsafan pentingnya muzakarah ini, JATI dengan seluruh anggotanya sentiasa bersedia untuk duduk di meja rundingan di samping mempelawa rakan-rakan NGO yang lain untuk menyertainya.

Masa, ketika dan suasana ketika ini amat memerlukan langkah positif sedemikian. Sampailah masanya semua pihak mengenepikan perbezaan fahaman ideologi politik dan lain-lain perbezaan yang menjadi pemisah di antara kita. Kesatuan umat mesti dijadikan agenda utama dan tidak ada mana-mana pihak yang sepatutnya bermain politik dengan membuat kenyataan-kenyataan yang mengundang kegagalan usaha murni ini.

JATI ingin mengingatkan semua pihak, khususnya barisan pemimpin Islam supaya tidak menjadi dalang menambah lagi titik-titik hitam mengeruhkan lagi hubungan di antara sesama Muslim yg sebangsa dan seagama. Cukuplah dengan coretan hitam dalam lembaran sejarah umat Melayu. Di pundak kitalah terletaknya amanah dan tanggungjawab mengagungkan dan memartabatkan Islam dan bangsa Melayu di negara ini.

JATI bersama-sama ahli sentiasa berusaha dan berdoa agar Allah SWT membuka hati pemimpin-pemimpin Islam di negara ini untuk berlapang dada bersemuka bagi meleraikan apa juga halangan-halangan yang merintangi kesatuan umat di negara ini.
Sumber: FB Dr. Hasan Ali

Artis, Bekas Penjawat Awam - Hanya Kosmetik Untuk PAS!!

Mereka fikir mereka masuk Pas kerana perjuangkan Islam, tanpa mereka sedar, Pas bukan perjuangkan Islam, tetapi hanya budak suruhan parti sosialis - Tun Faisal

Sebenarnya kita berasa kasihan dengan golongan artis tertentu yang masuk Pas kerana kononnya ingin memperjuangkan Islam. Kita gembira dan bersyukur kerana mereka telah insaf, tetapi kita kasihan kerana mungkin mereka fikir masuk Pas sama seperti masuk Islam dan merupakan jalan mudah ke syurga. 

Bagi bekas penjawat awam dan pemimpin politik tertentu, kemasukan mereka lebih diakibatkan perasaan kecewa, walaupun semasa mereka memegang jawatan, mereka mungkin `among the biggest culprit' yang mengecewakan bukan sahaja subordinat mereka, tetapi juga rakyat.

Mungkin mereka fikir mereka masuk Pas kerana ingin memperjuangkan Islam. Mereka mungkin tidak sedar, realitinya di dalam Pas sendiri sudah ramai yang begitu kecewa dengan kepimpinan Pas yang menyimpang jauh dari Islam.

Apalah bandingannya kemasukan Kadir Sheikh Fadzir dan Datuk Fauzi, berbanding Hasan Ali yang keluar Pas? Apalah bandingannya kemasukan Kadir dan Fauzi disebabkan kecewa kerana kepentingan duniawi, berbanding gugurnya Hasan Ali yang kecewa kerana soal dasar, iaitu perjuangan Islam, Melayu dan Institusi Raja? Apalagi ketika ini Pas kelihatan cenderung menyokong LGBT, sosialisme, pluralisme, sekularisme, usaha memuratadkan umat Islam dan negara zionis tanpa syarat.

Bagi saya, golongan yang masuk Pas kerana kecewa ini, kalau bukan esok, bulan depan, kalau bukan bulan depan, tahun depan, akan menyusahkan Pas kembali. Sama seperti golongan kecewa yang masuk PKR dan DAP sebelum ini. Akhirnya mereka menyesal dan memberikan masalah kepada PKR selepas sedar bahawa PKR dan DAP tidak mampu memberikan apa yang mereka cari.
Ahli baru PAS hanya "kosmetik" - Tun Faisal
SHAH ALAM: Tindakan PAS menarik ramai penyertaan ahli baru dari kalangan bekas pegawai kerajaan masuk parti itu dikhuatiri hanya bersifat "kosmetik".

Exco Pemuda Umno Malaysia, Tun Faisal Ismail Aziz berkata PAS sebaliknya cuba untuk menutup perihal dalaman yang melanda bersabit prinsip dan perjuangan yang dilihat telah berganjak dari landasan sebenar.

"PAS boleh kosmetik-kan orang-orang yang kecewa tetapi hakikat sebenarnya dari segi dasar dan perjuangan PAS sudah lari.

"Jadi orang yang masuk PAS ni nanti hanya kosmetik kerana PAS tidak akan berjaya memerintah negara kalau bertanding di parlimen dengan hanya 60 kerusi. Jadi orang yang masuk PAS ini sebenarnya dia tidak faham PAS itu apa, jadi PAS boleh menarik orang-orang yang tidak faham kosmetik tu apa," kata beliau ketika dihubungi AntaraPos.com.

Malah terdapat beberapa dakwaan yang mengkaitkan penyertaan baru ahli-ahli PAS ini mungkin dicalonkan untuk bertanding di kerusi PAS pada Pilihan Raya Umum ke (PRU) ke-13.

Bagaimanapun Tun Faisal berkata PAS semakin kehilangan sokongan pengundi Melayu berdasarkan beberapa sejarah yang merekodkan tentangan para ulamak PAS yang mengkritik perjuangan parti itu sendiri.

"PAS dia akan cuba untuk cari sokongan pengundi Melayu tetapi masalahnya PAS kini telah kehilangan ramai pemimpin-pemimpin yang kuat. Apa sangatlah jika kita hendak bandingkan dengan pemimpin-pemimpin yang masuk PAS dan keluar PAS contohnya Dr. Hassan Ali yang keluar PAS semula.

"Orang yang masuk PAS adalah pemimpin yang lemah kerana kecewa dan saya percaya Datuk Fauzi ini masuk PAS sebab kecewa sedangkan PAS sekarang tidak membawa kepada perjuangan Islam. PAS yang ada sekarang ini kita boleh katakan menjadi boneka kepada parti sosialis," katanya lagi.

Justeru beliau menasihatkan agar rakyat menilai sendiri perjuangan PAS yang sering disekat di bawah pentadbiran Pakatan Rakyat.

"Mereka pun tahu wakil PAS di Pulau Pinang selama ini pun tidak berguna pun, tidak bertempat pun dalam dan tidak menjadi Exco agama pun. Begitu juga dengan Selangor, ramai orang-orang PAS yang kecewa dengan pentadbiran Selangor yang ada sekarang dan orang-orang PAS tidak boleh buat apa-apa pun," tambah beliau lagi.

Malam tadi, Bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman Datuk Fauzi Shaari mengumumkan menyertai PAS di Taman Kota Wira, Ulu Sepetang, Batu Kurau.

Dengan pengisytiharan tersebut mengesahkan pimpinan PAS sedang berusaha menarik lebih ramai anggota profesional menyertai parti itu dalam cubaan untuk mengembalikan sokongan orang Melayu dan anggota polis sendiri.

Agenda terbaru itu didakwa bertujuan memperbaiki semula imej parti itu susulan tindakan Unit Amal PAS merempuh halangan polis semasa perhimpunan BERSIH 3.0 28 April lalu. -antarapos
Sumber: UMB
 

Adv

Nuffnang 2