Nuffnang

Advertlets

Pesanan AC

Segala kelemahan dalam Blog ini datangnya dari penulis sendiri, dan semua kesempurnaan datang dari Allah s.w.t.

Kepada sahabat-sahabat Blogger sila linkkan blog Assassin Cyber di bloglist anda dan AC akan linkkan blog anda di list kami.

Kepada anda yang ada artikl menarik dan ingin dikongsikan sila email ke:

E-mail: telebihsudah@gmail.com

FOLLOW JIKA BERANI

Klik Butang Like Di Bawah

TUKAR SIZE FONT

Change Text Size
+A +A +A +A +A

15 May, 2012

Wan Azizah Boleh Jawab Rayuan Anwar Masuk UMNO



KUALA LUMPUR 14 Mei - Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail merupakan saksi utama dalam isu rayuan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menyertai UMNO semula melalui bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi. 

Ahli Dewan Negara, Senator Mohamad Ezam Mohd. Noor berkata, isteri kepada Penasihat PKR itu telah pergi bertemu sendiri Abdullah di pejabat Perdana Menteri suatu ketika dahulu bagi menyatakan hasrat yang sama. 

''Saya yang membawa Wan Azizah dan tiga anaknya 'panjat' pejabat Perdana Menteri itu. Kejadian itu ketika Anwar masih di dalam penjara dan pada waktu itu juga Abdullah baru menjadi Perdana Menteri. 

''Wan Azizah ketika itu merayu sampai menitiskan air mata. Anda boleh tanya Wan Azizah perkara ini betul atau tidak, kalau dia kata bohong, saya sanggup sumpah di mana-mana sahaja masjid atau surau,'' katanya. 

Beliau berkata demikian ketika berucap pada ceramah kedua Sumpah Keramat Kelab Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (TIBAI) 2012 di Peringkat Parlimen Ampang di sini Sabtu lalu.

Dalam laporan akhbar semalam, Mohamad Ezam mendedahkan bahawa Ketua Pembangkang tersebut pernah merayu kepada Abdullah agar membawanya masuk ke dalam UMNO semula selepas keluar dari penjara. 

Mohamad Ezam memberitahu, apa yang didedahkan olehnya itu adalah 'kisah mengenai siapa itu Anwar' kepada umum supaya rakyat mengenali bahawa Ketua Pembangkang tersebut tidak mempunyai prinsip dalam hidupnya. 

Kata beliau, Anwar sanggup melakukan perkara seperti itu kerana tidak mahu Datuk Seri Najib Tun Razak menjadi Perdana Menteri di negara ini ekoran bimbang niat jahatnya diketahui umum. 

''Anwar itu pernah bekerja dengan Najib, dia tahu macam mana Perdana Menteri bekerja, dia tahu kemampuan pemimpin kita ini. Mana nak dapat seorang Perdana Menteri hanya dalam tempoh tiga tahun mampu melakukan pelbagai transformasi untuk rakyat dan negara,'' katanya.


Artikel di bawah ini adalah artikel yang aku petik dari blog pro pembangkang(aku lupa nak ambil link blog). Artikel ini ditulis pada 4 Jun 2008

Pengarah Institut Pengajian Etnik Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Profesor Datuk Dr. Shamsul Amri Baharuddin dalam sesi dialog selepas membentangkan kertas kerja bertajuk Pembangunan Negara Bangsa dan Negara Etnik di Malaysia pada Persidangan Meja Bulat Asia Pasifik Ke-22 semalam berkata bahawa “Datuk Seri Anwar Ibrahim akan membuat permohonan menyertai semula UMNO berikutan parti itu adalah satu-satunya wadah bagi membolehkan beliau mencapai cita-citanya untuk menjadi Perdana Menteri“.

Bagi beliau, kemasukkan Ezam ke dalam Umno minggu lepas adalah umpama ‘landasan kereta api’ bagi membuka laluan untuk Anwar itu kembali kepada UMNO. Beliau juga mendakwa bahawa Anwar tidak pernah membuat permohonan menjadi ahli PKR walaupun beliau adalah Penasihat parti itu.

Katanya, Anwar juga akan memilih UMNO kerana merasakan bahawa beliau hanya akan menjadi Perdana Menteri selama ’25 minit’ sekiranya dapat memujuk wakil rakyat Barisan Nasional (BN) melompat parti menyertai pakatan pembangkang.

”Perkara ini boleh berlaku kerana pakatan terbabit sebenarnya tidak kukuh dan terdapat kemungkinan Pas akan keluar dan bergerak bersendirian.”

Begitulah antara hujah-hujah beliau bagi ramalan politik Anwar di masa akan datang.

Isu ini sebenarnya telah kedengaran sebelum pilihanraya lagi di mana hubungan Anwar dan Abdullah tidaklah setegang hubungannya dengan Mahathir. Dan Abdullah juga adalah sebahagian dari pemimpin Umno yang pernah menyokong Semangat 46 yang menentang Umno baru versi Mahathir.
Dari cerita Ezam ketika beliau dalam usaha membebaskan Anwar, terdapat juga sedikit keistimewaan dan kelonggaran yang diberikan Abdullah untuk beliau. Hinggalah dibebaskan pada 2004.

Momentum kebangkitan Anwar yang sebenarnya hanyalah terasa selepas Perhimpunan Bersih pada 10 November 2007. Dan Anwar dilihat lebih banyak ke luar negara sebelum itu dan kini selepas pilihanraya juga beliau banyak berada diluar negara kerana menjadi penasihat dan Fellow kepada beberapa Institusi.

Teori Anwar akan kembali pada Umno akan mulai kedengaran lagi dan rakyat melihat bahawa reputasi Anwar kini begitu tinggi. Maka, seandainya Anwar kembali kepada Umno maka pastilah akan berlaku satu lagi gelombang kebangkitan rakyat, di mana PAS dan DAP perlu bijak menyusun atur gerak langkahnya.

Tidak dinafikan juga bahawa dalam KeADILan terdapat begitu banyak pemikir dan pimpinan yang mempunyai visi masing-masing. Jika KeADILan itu wujud atas faktor Anwar sahaja maka kemungkin parti itu akan terbubar dengan sendirinya jika Anwar masuk Umno dan ahli yang tidak setuju mungkin akan meneruskan perjuangan di dalam PAS dan DAP atau parti sosialis.

Jika KeADILan mampu berdiri tanpa Anwar maka, ianya pasti akan terus mara. Cuma, kita semua harus akui bahawa kejayaan besar KeADILan hari ini adalah atas dasar kepercayaan rakyat pada Anwar yang kembali aktif berpolitik. Jika dilihat prestasi KeADILan pada dua pilihanraya lalu, ia adalah komponen terkecil dalam barisan pembangkang, dan tsunami politik yang dibawa oleh penyertaan semula Anwar dalam politik membuka ruang untuk rakyat menerima KeADILan.

Seandainya Anwar masuk Umno, ramai akan mempersoalkan kemampuan PAS dan DAP untuk meneruskan perjuangan. Semua orang sudah tahu bahawa Anwar kini hanya menunggu masa dan peluang untuk jadi Perdana Menteri. Beliau juga sudah bersedia sejak awal lagi untuk menyusun gerak langkah, cuma tiada siapa tahu, Apakah platform yang akan digunakan?

Tergamakkah Anwar memasuki Umno jika Abdullah bercadang melantiknya sebagai pengganti. Malah mungkin perang besar dalam Umno akan berlaku khususnya dari konco-konco Najib, Muhyiddin dan beberapa lagi yang kurang senang dengan Anwar.

Semua ini harus ada pertimbangan dan Anwar juga harus memikirkan kesan sokongan rakyat dan juga kepercayaan rakyat terhadap dirinya yang begitu ghairah untuk merebut jawatan nombor satu itu.

Bagaimana dengan PAS dan DAP?

Seandainya Anwar benar-benar ingin jadikan Umno sebagai kuda tunggangannya dalam merealisasikan hasratnya bagi menjadi Perdana Menteri maka akan ada dua kemungkinan berlaku.

Pertama, PAS dan DAP akan turut serta menyertai BN dan membantu mengukuhkan kedudukan Anwar.

Kedua, PAS yang sudah berpengalaman bersama BN pastinya akan memikirkan perkara ini dengan serius. Langkah untuk menolak tawaran menyertai BN mungkin ada dan begitu tinggi diakar umbi. Maka peluang itu masih lagi tipis dan PAS mungkin akan bertindak keluar dari PAKATAN.

DAP pula tidak pernah mengadakan hubungan langsung dengan BN sebagai ahli komponen dan suara DAP ternyata lebih kuat menentang Umno.

PAS dan DAP akan kekal ditempat asalnya kerana ruang untuk bersama Umno di dalam BN adalah begitu samar dan tidak ketentuan. PAS dan DAP juga sudah biasa jadi pembangkang dan kini belajar mengukuhkan kuasa dan pengalaman mentadbir di negeri-negeri PAKATAN.

Maka, langkah terdesak Anwar memasuki Umno berdasarkan teori tertentu pastinya tidak akan mengoyahkan semangat PAS dan DAP kerana yang akan bergoncang adalah KeADILan itu sendiri. Golongan Melayu pro-Islamis mungkin akan menyertai PAS dan yang Liberal akan sertai DAP atau tubuh parti lain.

Semuanya bergantung kepada keputusan Anwar. Hanya beliau dan Allah jualah yang tahu ke mana hala tuju politik beliau. Dari Umno ia datang kepada Umno di kembali…mungkinkah itu terjadi atau sekadar polemik mereka yang mengiktiraf diri sendiri sebagai pakar dan pemerhati Politik.


Mengundi PAS bermakna mengundi DAP...
DAP anti Islam...
DAP anti Melayu...


NAK BELI BINI? DIJAMIN DARA

Gambar disunting dari blog Mazidul Akmal. 


Di bawah ini adalah no tel. untuk dihubungi. 
 

Macam-macam dunia sekarang ini. Benda macam nie pun boleh buat duit.

Bagi sesiapa yang ingin membeli bini bolehlah menghubungi no. tertera di atas. Jika anda fikir info ini berguna sila SEBARKAN. Tetapi jika anda fikir info ini tidak berguna sila ABAIKAN saja.


Kisah Nizar Jamaluddin Ceroboh Ceramah UMNO…Dakwa Diri Hero



MyNewsHub - Kejadian seumpama ini pertama kali berlaku.Kalau ikut versi gelembong Datuk Seri Nizar Jamaluddin beliaulah yang muncul hero dalam kejadian menceroboh keatas pentas ceramah UMNO di Kampong Tualang Sekah di Kampar Ahad malam.

Tanpa diduga bekas Menteri Besar Perak PAS ini naik dan duduk diatas pentas pada ceramah bertajuk ‘Nizar Pembohong Bersiri’ yang berlangsung di situ.Nizar dijadual hadir pada satu ceramah pakatan pembangkang kira-kira 100 miter dari situ.

Pagi Isnin menerusi laman twitternya,Nizar dengan bangga kata : Saya menghadiri cramah umno mnggodam saya di Tualang Sekah kampar,oleh yb dato shaarani & hanafiah man, mereka panik & pucat.

Hadir pada ceramah berkenaan ialah Exco Kerajaan Negeri yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Kota Tampan,Datuk Shaarani Mohamad; Ketua UMNO Bahagian Kampar, Datuk Radzi Manan dan pegawai pejabat Perhubungan UMNO Negeri Perak , Hanafiah Man.

Pada kejadian sekitar jam 9.45 malam itu,Nizar tiba-tiba naik dan duduk di kerusi Hanafiah yang kebetulan sedang memberi ceramah.Maka beliau duduk disebelah Radzi di situ.

Betul ke semua orang muka pucat lesi dan panik melihat orang yang tengah mereka godam naik keatas pentas?

Hanafiah yang juga bekas pengarang Agendadaily tertawa mendengar dakwaan Nizar itu.

Ketika dihubungi petang Isnin untuk menceritakan kejadian itu,Hanafiah yang pernah bertanding sebagai calon PKR di DUN Tualang Sekah pada pilihanraya umum 1999 berkata sebaliknya Nizar yang jadi macam orang bodoh atas pentas itu.

Menurutnya ceramah itu tetap diteruskan waktu itu sekalipun Nizar terpacak di situ.

“Biasalah dia terpaksa tunjuk hero konon…dakwa sergah kami di ceramah…selepas buat kerja bodoh itu,”katanya.

Mengenai dakwaan Nizar beliau tiba-tiba terus tukar topik hentam Datuk S Ambiga bos Bersih pula bila melihatnya di situ,Hanafiah berkata ‘mengarutlah’.

Katanya beliau tidak tukar topik kerana kebetulan waktu itu hendak bercakap tentang Ambiga.

“Dalam ceramah di depan Nizar sendiri kemudiannya saya terus bercakap mengenai beberapa pembohongannya…saya tengok mukanya macam orang bodoh ketika itu,”katanya.

Katanya beliau terus membelasahnya cukup-cukup di situ.

Menurut Hanafiah lagi selepas panas tidak tahan sekitar 10 minit kemudian Nizar pun bangun nak beredar dari pentas itu.

Sebelum Nizar turun beliau telah menyapanya di tempat memberi ceramah.

“Dia bisik pada saya bila nak anjur debatnya dengan Menteri Besar Datuk Seri Zambry.
“Saya kemudian terus mengumumkan kepada hadirin apa yang dibisikkan oleh Nizar kepada saya di situ,”katanya.

Menurut Hanafiah untuk memastikan orangramai tidak dikelentong oleh Nizar mengenai kejadian itu,pihak penganjur sedang menguruskan pengeluaran video kejadian itu secepat mungkin.

Sementara itu ‘perangai pelik’ Nizar sejak hilang jawatan Menteri Besar yang disandangnya selama 11 bulan dulu memang sudah menjadi bahan bualan ramai di Perak.

Malah ada yang mula mengelarnya ‘pak lawak’ PAS.

Dalam pada itu beliau kebelakangan ini juga kerap membuat dakwaan pakai hentam keromo sahaja.

Terbaru ialah isu dakwaannya konon Perdana Menteri adakan pertemuan dengan panglima-panglima Angkatan Tentera Malaysia meminta mereka ‘ berbuat sesuatu’ jika BN kalah dalam PRU13.

Ini dinafikan keras oleh ATM.

Nizar yang ‘sangkut’ akibat dakwaan itu kemudiannya memberi alasan beliau hanya bertanya kerana ada dengar-dengar mengenainya.

Sewaktu sidang Dewan Undangan Negeri Perak baru-baru ini Dr Zambry telah membelasah beliau kerana membuat dakwaan mengenai suatu projek di negeri itu.

Dalam kes itu juga Nizar sangkut.

Hanafiah memberitahu ceramah UMNO di Kampong Tualang Sekah itu adalah siri ceramah mereka ‘mengejar’ ceramah Nizar.

Makanya tapak ceramah UMNO dan Pakatan terletak tidak jauh antara satu sama lain.

“Kami akan terus ikut Nizar dimana saja beliau berada untuk mendedahkan pembohongannya.Pada 17 Mei ini ada satu lagi di Kampong Seri Jaya di Jalan Batu Gajah-Gopeng,”katanya-14/5/2012 (Petikan: AgendaDaily)

Klik SINI untuk artikel AC dan melihat video bagaimana YB Nizar tunjuk kebodohannya. 


Mengundi PAS bermakna mengundi DAP...
DAP anti Islam...
DAP anti Melayu...

 

DAP Malu – Pemimpin Melayu Paling Kanan Keluar Parti



MyNewsHub - Parti yang sinonim dengan imej ultra cauvanis Cina tetapi berlakon baik, DAP menerima tamparan hebat malam ini apabila pemimpin Melayu paling kanan dalam parti itu, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim mengumumkan keluar parti berkenaan serta-merta.


Beliau yang merupakan Naib Pengerusi DAP Kebangsaan, berbuat demikian kerana sikap DAP yang tidak menerima pandangannya berhubung perhimpunan Bersih 3.0.


DAP yang sering mencanang dirinya jaguh demokrasi juga dilihat telah menjatuhkan air muka dan maruah beliau apabila bertindak tidak mahu mencalonkan Tunku Abdul Aziz ke jawatan Senator bagi kuota negeri Pulau Pinang untuk penggal kedua.


Penggal pertama beliau selaku Senator kini akan berakhir pada 30 Mei ini.


“Saya fikir sudah tiba masanya bagi saya mengambil sikap yang sangat serius terhadap kedudukan saya sendiri dalam parti.


“Memandangkan perbezaan yang sangat luas sekarang, yang tidak selari, tidak terdapat alternatif lain selain berundur dengan penuh maruah.


“Dengan itu saya akan meletakkan keahlian saya dari DAP dan saya memberitahu parti itu dalam tempoh beberapa minit akan datang,” katanya semasa temubual program Chat Time With… di NTV7 yang berakhir jam 9.30 malam tadi.


Bersih 3.0 yang disertai hampir 50,000 penyokong pembangkang baru-baru ini, bertukar menjadi amat ganas dengan tindakan peserta sehingga ke tahap melakukan provokasi melampau dan mencederakan polis.


Situasi itu menyamai ramalan Tunku Abdul Aziz beberapa hari sebelum perhimpunan haram itu berlangsung bahawa Bersih 3.0 akan berakhir dengan imej buruk dan keganasan.


Kepintaran beliau yang melangkaui tahap pemikiran sebahagian besar pemimpin DAP kurang disenangi kerana bertentangan dengan pendirian parti berkenaan yang tetap menyokong Bersih 3.0 tanpa mengambil kira apa pun kesannya.


Tunku Abdul Aziz merupakan bekas pengasas dan Presiden Transparency International Malaysia (TI-Malaysia) menyertai DAP pada Ogos 2008 dan dilantik sebagai Naib Pengerusi DAP pada Julai 2009.


Sebelum mengasaskan TI-Malaysia dan menyertai DAP, beliau merupakan tokoh korporat dan pernah berkhidmat dengan beberapa konglemerat termasuk Sime Darby dan Guthrie Corporation.


Berasal dari keluarga diraja Kedah, Tunku Abdul Aziz beberapa kali menyuarakan kritikannya terhadap pembangkang termasuk ‘balun’ pemimpin DAP, Nga Kor Ming yang membuat kenyataan menghina kaum tertentu dengan memanggil Menteri Besar Perak, Datuk Seri Zambry Abdul Kadir sebagai ‘hitam metalik’.


Dalam wawancara yang sama, beliau turut menyuarakan kekesalannya dan mempertahankan beberapa langkah kerajaan yang dilihatnya benar.


“Selama lebih 50 tahun memerintah, apakah tidak ada satupun kebaikan kerajaan (BN) sekarang ini?” katanya yang tidak senang dengan sandiwara pemimpin pembangkang bahawa apa yang BN buat semua tak betul.


DAP sebelum ini mengeluarkan beberapa kenyataan gagah dan angkuh apabila beberapa pemimpin Melayu menyertai parti berkenaan.


Namun, tindakan Tunku Abdul Aziz ini menyebabkan DAP umpama tersembam ke dalam takungan air ludah mereka sendiri.

Klik sini untuk berita dari Malaysiakini.


Mengundi PAS bermakna mengundi DAP...
DAP anti Islam...
DAP anti Melayu...

PENCERAMAH UMNO PANIK DAN PUCAT DISERANG YB NIZAR

Semalam aku terbaca satu artikel dari pro pembangkang mengatakan YB Nizar Jamaluddin gentlemen. Aku tak buat apa-apa komen lepas aku baca artikel tu. Dalam benak aku timbul rasa respect dan tabik kepada YB Nizar Jamaluddin.

Aku tabik dia bukan apa, aku cuma tabik dia pasal keberaniannya menghadiri ceramah yang bertujuan untuk balun kredibilitinya sebagai seorang pembohong bersiri.

Aku melihat beberapa screen shoot laman twitter Nizar antaranya adalah:



Daripada twitter YB Nizar di atas, seolah-olah ceramah tersebut telah terhenti dek kerana kehadirannya dalam ceramah tersebut.

Siapa yang kecut telor sebenarnya?

Terdapat juga gambar yang disertakan YB Nizar antaranya adalah;




Aku dapat lihat gambar dua orang di sebelah kanan YB Nizar nampak macam kecut telor sikit tapi benarkah penceramah terus tukar topik sejurus ketibaan Yb Nizar?

Mari saksikan video ini;



Dari apa yang aku lihat dalam video di atas. Ahli UMNO memang terhenti seketika ketika berucap, dia terhenti pasal nak perkenal dan umumkan ketibaan Nizar. Kehadiran Nizar memang tepat pada masanya, ngam-ngam time nak tayang video penipuannya sendiri. Video tak habis lagi Nizar dah cabut lari. Panas punggung agaknya. Melihat cara dia duduk pun macam ada yang tak kena. 

Nizar pergi salam penceramah sebelum cabut tu pasal nak cover malu jek.

Baca ulasan menarik Pisau di SINI.


Mengundi PAS bermakna mengundi DAP...
DAP anti Islam...
DAP anti Melayu...

SEBARKAN

BIDIKAN @PapaGomo TAK KENA TEMPAT DAN MASANYA

www.papagomo.com


Bila aku baca beberapa artikel berupa perang saraf yang dimulakan oleh blogger Papa Gomo (baca SINI), dikala perang sebenar yang juga merupakan Ibu kepada segala perang semakin dekat.

Aku menulis artikel ini bukan untuk menyebelahi mana-mana pihak tetapi lebih kepada ingin menjadi orang tengah untuk menyelesaikan perang alam maya yang diwujudkan oleh blogger pro UMNO itu sendiri. Daripada apa yang aku faham melalui pembacaan aku dari artikel Papa Gomo. Aku mendapati serangan saraf ini lebih ditujukan kepada blogger Unit Media Baru atau lebih dikenali sebagai UMB.

Daripada pemahaman aku, ada benarnya dakwaan Papa Gomo terhadap blogger yang berada di bawah naungan UMB. Jika aku andaikan aku berada di sebelah perjuangan Papa Gomo, aku melihat kenyataan ini sebagai benar lagi sahih. Tetapi aku bukan berniat untuk hanya berada di sebelah pihak sahaja. Jika aku andaikan diri aku di sebelah UMB pula, aku pasti tidak bersetuju dengan dakwaan Papa Gomo. Aku pastinya tampil dengan penafian seperti yang dilakukan oleh salah seorang blogger di bawah naungan UMB, Blog Brader Jai baca SINI.

Dan sekali lagi aku nyatakan, aku tidak boleh berada hanya di satu belah pihak sahaja. Kerana aku bukan berniat untuk mengeruhkan keadaan sebaliknya cuba mencari penyelesaian kepada kedua-dua belah pihak yang tengah bertelagah.Perkara seperti ini sepatutnya tidak pataut dan tidak pernah wujud. Dalam masa yang sungguh kritikal sekarang ini, sepatutnya kita(blogger pro kerajaan) harus mengetepikan hal keuntungan sebelah pihak.

Tidak kiralah, samada blogger UMB dibayar atau sebaliknya, sementara blogger tidak berbayar seperti Assassin Cyber dan banyak lagi blogger tidak berbayar yang lain menggunakan sepenuhnya duit poket sendiri untuk menampung segala kos perbelanjaan untuk berblog. Dibayar atau tidak itu bukan isu utama. Apa yang penting adalah ketelusan dalam berblog.

Matlamat kita adalah satu, tujuan kita adalah sama. Matlamat kita bukan mengejar ranking, matlamat kita adalah menegakkan yang hak dan membongkar kebatilan.

Namun apabila menyebut pasal ranking. Tingginya ranking sesuatu blog itu bermakna ramailah pembaca blog tersebut. Dan jika, blog yang mempunyai ranking rendah secara logiknya kurang mendapat sambutan pembaca.




Menyentuh pasal video bertajuk Bangkang Dari Longkang. Klik SINI untuk lihat video Bangkang Dari Longkang. Ini adalah antara punca mengapa blogger Papa Gomo mengkritik UMB. Jumlah DISLIKES mengatasi LIKES.

Jika difikir secara logik akal menusia biasa tanpa mengambil kira faktor lain. Secara tersuratnya, seperti PR mengatasi BN. Jika dilihat dari dari jumlah likes dan dislikes, secara kasar dapat ditafsirkan sebanyak 1256 jumlah dislikes itu adalah penyokong PR manakala 422 jumlah likes itu adalah penyokong BN. Mungkin ini adalah faktor yang menyebabkan timbulnya kerisauan Papa Gomo. Memandangkan PRU 13 sudah semakin hampir, jumlah 422 likes ini wajar menjadi kerisauan bagi seorang blogger hebat seperti Papa Gomo.

Apabila aku berfikir sejenak dan membaca artikel Brader Jai, aku fikir faktanya yang dikeluarkan Brader Jai sangat bernas. Brader Jai menyifatkan penyokong UMNO atau pengundi UMNO ialah kebanyakannya daripada Silent Majority yang selalunya tidak banyak berligar di alam siber kerana meraka ada media-media arus perdana sebagai sumber, berbanding dengan penyokong pembangkang, satu-satunya media yang tumpuan dan interaktif mereka adalah di alam siber, sebab itu aktiviti di alam siber lebih menyerlah kepada penyokong pembangkang.

Aku nak beri satu contoh. Aku ambil Utusan Malaysia Online dan portal rasmi pembangkang Malaysiakini. Utusan Malaysia telah bertapak di bumi Malaya(Malaysia) semenjak tahun 1967 dan mewujudkan laman portal online(Utusan Online) pada tahun 1997. Manakala portal Malaysiakini memulakan operasi pada penghujung tahun 1999, secara online. Cuba lihat pada ranking kedua-dua portal ini. Bepandukan kepada alexa ranking Utusan Online berada di ranking #6383, manakala Malaysiakini berada di ranking #3362. Pada logik akal, Utusan Online sepatutnya mempunyai ranking lebih baik berbanding Malaysiakini. Disebabkan Akhbar Utusan ini dicetak secara meluas, maka rakyat malaysia(penyokong BN) lebih cenderung untuk membeli akhbar ini berbanding membacanya secara atas talian. Sedangkan Malaysia kini tidak dicetak secara meluas maka, para penyokong PR terpaksa membaca berita mereka secara atas talian. 

Ini adalah satu contoh yang baik. Jadi bagi aku tidak ada yang perlu dirisaukan sangat dengan jumlah dislikes mengatasi jumlah likes. Don't worry be cool. PRU 12 yang lepas, memang tidak dinafikan BN kelihatan agak lesu dari pelbagai aspek sehingga melepaskan 5 buah negeri ke tangan pembangkang. Nak saja aku salahkan Pak Lah pada ketika itu, tetapi aku tak boleh berbuat demikian. Aku tahu Pak Lah telah melakukan sehabis baiknya. Pada PRU 12 yang lepas, aku rasakan seperti Pembangkang terutamanya PKR akan mengambil alih tampuk pemerintahan di Putrajaya pada ketika itu. Mereka berkempen bermati-matian. Aku lihat bendera dan poster pembangkang mengatasi BN. Di atas jalanraya mereka menjadi dominan. Kelibat anak-anak muda BN yang berkempen pada masa itu tidak setanding dengan pembangkang.

Lihat apa hasilnya. Walaupun mereka berkempen bermati-matian mereka hanya mampu menakluki 5 buah negeri yang kini menjadi 4 buah negeri. Itupun pasal, ada pemimpin di Perak yang bertindak keluar parti. Kalau tak keluar parti alamat Perak masih dalam jajahan PAS keika ini. 

Jadikanlah PRU 12 sebagai ikhtibar, kelalaian UMNO/BN membawa padah. 

Dalam pada ketika di mana kita hanya menanti waktu untuk tiupan samboyan menandakan bermulanya perang PRU 13. Janganlah cenderung untuk menyerang sesama sendiri. Kita ada tugas masing-masing. Serangan saraf seumpama ini tidak kena pada waktunya. Ini hanya akan memberi kelebihan kepada Pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat akan menjadikan isu perang alam maya sesama sendiri diantara blogger pro BN sebagai kelebihan. Dikala kita sedang leka menghentam sesama sendiri, mereka(blogger PR) sedang siap siaga dengan kempen pilihanraya mereka. Betapa ruginya kita.

Tak kasihan ke lihat DS Najib, ke hulu ke hilir, dari Perlis ke Sabah DS Najib bekerja keras untuk memenangi hati rakyat. Tanpa rehat yang cukup, tanpa tidur yang cukup. Aku sangat kasihan tengok DS Najib, hari ini dia di Selangor, esok di Sabah, lusa di Johor. Tapi apa sumbangan kita di alam maya untuk perjuangan DS Najib. Kita berperang sesama sendiri, menghentam sesama sendiri. Jangan biarkan DS Najib bekerja sendirian. Kita sebagai blogger harus menunjukkan kesepaduan. 


Hidup Barisan Nasional..


Mengundi PAS bermakna mengundi DAP...
DAP anti Islam...
DAP anti Melayu...



Adv

Nuffnang 2