Nuffnang

Advertlets

Pesanan AC

Segala kelemahan dalam Blog ini datangnya dari penulis sendiri, dan semua kesempurnaan datang dari Allah s.w.t.

Kepada sahabat-sahabat Blogger sila linkkan blog Assassin Cyber di bloglist anda dan AC akan linkkan blog anda di list kami.

Kepada anda yang ada artikl menarik dan ingin dikongsikan sila email ke:

E-mail: telebihsudah@gmail.com

FOLLOW JIKA BERANI

Klik Butang Like Di Bawah

TUKAR SIZE FONT

Change Text Size
+A +A +A +A +A

13 May, 2012

PUAK PR BOIKOT JOHAN RAJA LAWAK DAN KUMPULAN BOBOI PASAL VIDEO INI



Sebelum aku terus menaip...aku nak gelak dulu..haha..haha..haha..haha..haha..haha....

Nak gelak lagi tapi takut orang kata aku gila pula.

Aku baru tahu pasal video nie. Rupanya puak Pakatan Rakyat terutama peserta perhimpunan Bersih yang sebenarnya jijik baru-baru ini sangat tersinggung dengan video lawak yang dilakonkan oleh Johan Raja Lawak bersama Kumpulan Boboi (Afdlin Shauki & Harun Salim Bachik).

Bukan main lagi puak-puak ini memboikot Johan dan Boboi, sehingga diwujudkan satu group di facebook bertajuk "Kami Boikot Johan Raja Lawak" dan "Kami Boikot Johan Raja Lawak Dan Boboi"

Ada aku kisah korang nak boikot dorang nie. Padahal bila aku tengok video bertajuk Bangkang Dari Longkang nie aku rasa terhibur pula. 

Cuba korang tengok video di bawah apa komen korang.





Mengundi PAS bermakna mengundi DAP...
DAP anti Islam...
DAP anti Melayu...


BN JANJI MANSUH YURAN SEKOLAH AGAMA KELANTAN

Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr Awang Adek Hussin

BACHOK 13 Mei - Kerajaan Barisan Nasional (BN) Kelantan akan memansuhkan yuran pengajian sebanyak RM190 setahun yang dikenakan kepada murid sekolah agama di Kelantan sekiranya diberi peluang memerintah negeri itu pada pilihan raya umum ke-13 kelak.

Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr Awang Adek Hussin berkata, yuran yang dikenakan oleh Yayasan Islam Kelantan (YIK) ketika ini sangat membebankan golongan ibu bapa.

"Kita berjanji akan memansuhkan yuran berkenaan, jika diberi kepercayaan (memerintah)," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Pembangunan Pertanian Parlimen Bachok di Pangkalan Petah di sini, hari ini. 

Beliau diminta mengulas rungutan ibu bapa yang terpaksa menanggung bayaran yang tinggi untuk anak mereka yang sedang belajar di sekolah agama.

Awang Adek, yang juga Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, berkata selain memansuhkan yuran itu, kerajaan BN juga berjanji untuk menaikkan taraf sekolah agama rakyat di negeri itu yang dalam keadaan kekurangan.

Beliau berkata ini termasuk gaji guru dan kakitangan yang kini agak rendah dan tidak diberi taraf pencen walaupun telah berkhidmat lebih 20 tahun.

Ramai di kalangan mereka telah mengadu kepadanya mengenainya dan saya sangat bersimpati dengan nasib mereka, katanya. - BERNAMA

ABANG KAHWIN ADIK SENDIRI

SEIRAS... pasangan muda yang mendakwa suami isteri.


ULU BARAM: Mungkin pelik bagi kita, tetapi satu kumpulan suku kaum Penan di sebuah perkampungan di sini masih mengamalkan perkahwinan sesama ahli keluarga, termasuk anak dengan ibu, bapa atau sesama saudara kandung.

Siasatan dan tinjauan Metro Ahad mendapati, kira-kira 15 keluarga yang mendiami kawasan itu secara berpindah-randah walaupun disediakan rumah panjang, mempunyai pertalian darah, malah 10 pasangan berkahwin dengan darah daging sendiri.


TERPENCIL... rumah panjang di kawasan Tinja, Long Baram yang dikatakan mengamalkan perkahwinan sesama mahram.

Ia dipercayai menjadi antara faktor kebanyakan remaja dan kanak-kanak di situ tidak memiliki kad pengenalan kerana mereka biasanya tidak mendaftarkan kelahiran hasil perkahwinan cacamarba itu, selain tidak sempat ke klinik.

Bagi masyarakat tempatan, terutama pada zaman dulu, ia perkara biasa kerana mereka yang hidup nomad dalam jumlah kecil tidak banyak pilihan untuk mencari pasangan hidup, namun ia janggal bagi masyarakat luar.

Walaupun perkahwinan sesama mahram, termasuk antara dua beranak, semakin terhakis selepas mereka mula mendiami rumah panjang, komuniti yang mendiami kediaman itu sebenarnya masih adik-beradik.

Klik imej untuk bacaan lebih jelas

Harian Metro 

MENGINGATI TRAGEDI 13 MEI…



MyNewsHub - Pengungkaian, proklamasi-proklamasi Darurat oleh YAB PM, Datuk Sri Najib di Dewan Rakyat tidak lama dulu digunakan sepenuhnya oleh Zulkifli Nordin MP Kulim Bandar Baharu untuk menelanjangi semaunya Lim Kit Siang dan DAP, parti yang didakwa oleh YB itu sebagai pencetus kepada peristiwa berdarah 13 Mei hingga merenggang dan memecahbelahkan orang-orang Melayu dan Cina di Negara ini.

Zulkifli Nordin yang diberikan laluan oleh Ibrahim Ali sewaktu MP Pasir Pas sedang membahaskan usul mengambil peluang secukupnya membelasah Lim Kit Siang dan DAP walaupun perbahasannya cuba disekat oleh Speaker Dewan Rakyat ketika itu dan semua MP DAP termasuklah rakan mereka daripada Pas dan PKR berdiam diri bila Zulkifli Nordin menyerang bertubi-tubi.

Tidak ada seorang pun wakil pembangkang bangun menyanggah hujah-hujah yang dilemparkan oleh MP Kulim itu dan seolah-olah mengakui segala kebenarannya.

Tidak ada seorang pun wakil pembangkang bangun menyanggah hujah-hujah yang dilemparkan oleh MP Kulim itu dan seolah-olah mengakui segala kebenarannya.

Kepada yang buta sejarah, pendedahan dalam Dewan Rakyat yang dilakukan oleh Zulkifli Nordin itu harus membuka mata mereka tentang niat jahat DAP yang mahu menguasai negara ini dengan memperalatkan Pas dan PKR.

Malah orang Melayu terutamanya harus menyedari dengan segera taktik licik dan jahat DAP ini untuk menguasai Malaysia ini berpaksikan slogan mereka ‘Malaysian Malaysia’ dengan tidak membenarkan mereka terus dijadikan alat untuk dipecahkan kesatuan Melayu yang telah diikat kukuh sekian lama..

Melayu yang lupa sejarah terus sanggup membiarkan diri mereka dijadikan perkakas oleh DAP. Melayu yang hilang jati dirinya sudah mula rela menjadi barua DAP untuk menyerang sesama Melayu. Melayu yang semakin lupa Allah itu Tuhannya sudah mula bersedia untuk menerima agama-agama baru yang DAP sedang suntik ke dalam masyarakat hari ini.

Andainya pendedahan yang dilakukan oleh Zulkifli Nordin ini gagal diambil sebagai iktibar untuk mengelak penjajahan baru dalam Negara kita maka benarlah seperti yang sedang diperkatakan ini, Melayu akan diberi tanggungjawab sebagai Perdana Menteri sedangkan tangan-tangan DAP akan menggerakkannya, melayu hanya patung seperti yang sedang berlaku di Selangor dan pernah berlaku selama 11 bulan di Perak.

Di bawah ini saya perturunkan inti perbahasan Zulkfli Nordin di Dewan Rakyat baru-baru ini…:-

“Mohon mencelah Tuan Yang di-Pertua. Yang Berhormat Pasir Mas sedar atau tidak, apabila kita dengar tadi Yang Berhormat Ipoh Timur [LKS] bercakap seolah-olah beliau lupa apa yang beliau dan parti beliau lakukan yang menyebabkan Ordinan Darurat 1969, peristiwa 13 Mei berlaku.

Saya mahu baca semula daripada Laporan MAGERAN, laporan rasmi yang dibentangkan menceritakan tentang peristiwa 13 Mei membawa kepada perisytiharan darurat tersebut adalah kerana kebebasan bersuara yang sudah di luar kawalan.

Tindakan racist yang melampau dan ini antara tindakan yang didalangi oleh Yang Berhormat Ipoh Timur dan parti beliau pada masa itu.

Saya mahu baca, biar rakyat dengar semula apa yang mereka kata pada tahun 1969 membawa kepada peristiwa 13 Mei. Slogan yang dibawa pada masa itu ialah ‘Malai Si’. ‘Malai Si’ ini maknanya “Mati Melayu”.

Kemudian kita lihat dalam himpunan-himpunan dan perarakan-perarakan yang mereka buat. Ini antara kenyataan yang mereka keluar pada 11 Mei, “Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis Melayu” .

Pada 11 Mei di Jalan Bukit Bintang, “Mati Melayu, kemudian kita lihat dalam himpunan-himpunan dan perarakan-perarakan yang mereka buat. Ini antara kenyataan yang mereka keluar pada 11 Mei, “Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis melayu”

Pada 11 Mei di Jalan Bukit Bintang, “Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan”.

Pada 11 Mei Jalan Changkat Dollah, “KL sekarang cina punya”. Pada 12 Mei Jalan Ipoh, Jalan Tunku Abdul Rahman, “melayu balik kampung, melayu sekarang tiada kuasa. Sekarang kita Cina sudah control.”

Di Jalan Khir Kampung Baru, depan orang Melayu ini kenyataan parti Yang Berhormat Ipoh Timur, “Melayu keluar…! Apa lagi duduk sini, kita hentam lu.., sekarang kita sudah ada kuasa…”.

Pada 12 Mei depan Balai Polis Jalan Pudu… “… semua Melayu kasi habis, kasi halau semua polis.”

Pada 12 Mei. Okey nanti kejap lagi. Saya hendak habiskan. Biar dia faham. “Apa ini Melayu, kita sudah perintah dia negeri, ini negeri bukan melayu punya, mata-mata lancau….!”

Pada 12 Mei Jalan Canvel, “Butuh Melayu, Malai si, pergi mati Melayu…”

Pada 12 Mei Jalan Bukit Bintang, “Ini negeri bukan Melayu punya, kita mahu kasi halau semua Melayu.”

Saya mohon bertanya Yang Berhormat setuju atau tidak dengan cadangan saya supaya Yang Berhormat Ipoh Timur [LKS] dan parti dia berani melakukan transformasi demokrasi yang matang ini.

Saya cabar Yang Berhormat Ipoh Timur antara dalang pencetus 13 Mei supaya ‘walk the talk’ menjadi anak jantan pertama minta maaf kepada rakyat Malaysia atas politik racist dan politik sempit yang dimainkan pada 1969.’

(petikan dari sanggahtokjanggut.blogspot.com)


Mengundi PAS bermakna mengundi DAP...
DAP anti Islam...

SEBARKAN

UMNO 66 Tahun: Dakwaan Peserta Datang Dibayar, Harakah Lupa Nik Aziz



MyKMU - MEDIA pro Pakatan haram terutama Harakah dan lain-lain sehabis baik cuba merendahkan jumlah manusia yang hadir dalam perhimpunan raksasa UMNO pada Jumaat.

Dari jumlah peserta yang katanya tidak seramai mana sehinggalah kepada dakwaan bahawa peserta dibayar untuk menghadiri perhimpunan tersebut, semuanya dimainkan Harakah untuk menutup hakikat bahawa dia semakin ketinggalan dan UMNO semakin tinggi kekuatannya.

Kita dah jangka semua ini, ia bukanlah satu perkara yang mengejutkan.  Sebab itu penulis tidak mahu mengulas tentang jumlah peserta kerana hanya membuang masa.  Macam mana cakap pun, dia tetap dengan angkanya, kita tetap dengan angka kita.

Yang penulis berminat nak mengulas hari ini ialah tentang dakwaan peserta datang dengan dibayar.
Macam mana Harakah boleh menyentuh isu ini kerana itu sahaja hanya membuka pekung di dada sendiri.  Bukankah Nik Aziz sudah mengaku secara terang-terangan bahawa dia menghulurkan wang kepada semua perusuh Bersih 3.0 yang datang ke Kuala Lumpur pada 28hb April?
“Salah apa bagi duit untuk dia (peserta) bayar minyak (kereta). Dia tinggalkan rumah perlukan minyak kereta dan hotel lagi”
Kata kuncinya, Nik Aziz – ikon separuh manusia separuh dewa dalam PAS, membayar orang Kelantan untuk merusuh di Kuala Lumpur!!!  bahkan bukan itu saja, Nik Aziz mengaku akan beri lagi wang kalau perhimpunan sama diadakan pada masa hadapan.
“Kalau ada dua tiga lagi perhimpunan seperti itu saya sedia biayai penyokong yang ingin hadir,” katanya kepada pemberita selepas berucap dan menyampaikan hadiah kecemerlangan pelajar sekolah di bawah Yayasan Islam Kelantan (YIK), di Pusat Tarbiyah Islamiah Kelantan (PUTIK), dekat sini, hari ini”
Harakah sudah hilang akalkah membangkitkan isu ini dengan pengakuan Nik Aziz di atas.


Ketar lutut Pakatan Rakyat lihat gambar ini.

Dari segi kewajaran, dimana yang nak disamakan dengan perhimpunan raksasa UMNO pada Jumaat?  Tidak ada perbandingan sama sekali, at least UMNO berani mengadakan perhimpunan di Stadium, bukan jalan sempit macam yang dibuat Bersih 3.0.

PAS kalau dah termalu dengan kejayaan perhimpunan tersebut, mengaku sajalah.  Jumlah peserta bukan penting sebab Stadium itu boleh muat 100,000 orang melalui kiraan tempat duduk, tidak ambil kira peserta yang ada di atas padang lagi.  Gambar saja sudah cukup membuktikan semuanya tanpa perlu banyak hujah lain lagi.


Berbeza dengan Bersih 3.0, dimana orang berserak sana sini di beberapa batang jalan sekitar Kuala Lumpur.  Orang yang sama juga berada di jalan-jalan tertentu setiap kali.  Penulis ada situ, penulis tahulah.

Nak counter mudah saja.  Kita cabar Pakatan haram buat perhimpunan di Stadium Shah Alam, kita nak tengok berapa ramai orang datang,  Ini offer bagi stadium tak mahu, takut pulak kalau stadium tak penuh ya.

Tapi bila orang lain buat dan berjaya, dia kondem.  Betul hampas punya Pakatan haram.


HOT!! PAS SOROK PENARI TIANG



Puak PAS dok kecoh pasal isu penari tiang melayu didenda RM25, tapi sorok penari tiang yang berasal dari negerinya pimpinannya sendiri. Apa citer nie.

Penari tiang PAS nie menari dengan tiang besar punya.




Baca ulasan menarik di SINI.



Adv

Nuffnang 2