Nuffnang

Advertlets

Pesanan AC

Segala kelemahan dalam Blog ini datangnya dari penulis sendiri, dan semua kesempurnaan datang dari Allah s.w.t.

Kepada sahabat-sahabat Blogger sila linkkan blog Assassin Cyber di bloglist anda dan AC akan linkkan blog anda di list kami.

Kepada anda yang ada artikl menarik dan ingin dikongsikan sila email ke:

E-mail: telebihsudah@gmail.com

FOLLOW JIKA BERANI

Klik Butang Like Di Bawah

TUKAR SIZE FONT

Change Text Size
+A +A +A +A +A

05 May, 2012

RESPOND RAKYAT SEBERANG TAMBAK TENTANG BERSIH 3.0

Di bawah ini adalah respond seorang rakyat Singapura berkenaan Bersih 3.0 yang dicanangkan sebagai perhimpunan aman tetapi hakikatnya berakhir dengan rusuhan.

Salamz buat semua dari seberang tambak, Singapura.

Abg Mazidul sebenarnya saya amat sedih melihat apa yg terjadi di KL sekarang. Kita org melayu dia Singapura juga terkena percikkan nya.

Untuk pengetahuan abg, kami diSingapura dapat menonton segala perkembangan kejadian di Malaysia melalui station TV RTM 1&2, Astro dan TV3.

Hati ini memang lah kalau blh nak aje ckp lah ini hal negeri org jgn masuk campur tapi yg membuat demonstrasi skrg org melayu. Bak peribahasa berkata, cubit peha kanan peha kiri terasa juga.

Fikiran saya tiba2 di kejutkan oleh seorg pemamdu taxi cina yang blh bebual melayu sikit. Gini dia menegur saya, " Missy, apa mau jadi sama itu org melayu ah?" " Maksud apek?" sahut saya. "Tiap2 kali mau undi, wa tgk mesti mau ada ini mcm nya kes. Demo diam2 tak blh ka? Mau demonstration tapi rosak harta benda?? Tak ada kerja ka? Semua tak ada takut anak tengok? Mcm mana mau invester lain dtg buka business sana? org takut mah. Habis semua pergi demo tak takut kena buang kerja meh?? siapa mau kasi anak bini makan? Government sudah kasi banyak. apa lagi mau. tanah ada duit kasi. jgn jadi malas aja mah."

Agak malu jugak bila terdengar bangsa lain berkata sedemikian. Sebenarnya saya berbangga dgn org melayu di Malaysia. Kalau tidak ada org melayu malaysia, org melayu di singapura di hedik di hina.

Tetapi setelah menonton demo activis BERSIH ini di kaca tv, saya ingin berpaling kepada sajak Tun Dato Mahathir Mohammad - "MELAYU MUDAH LUPA". Apakah org melayu mudah lupa dgn apa yg kerajan telah beri berpuluh tahun? Dulu kampung tak ada eletric skrg dah ada.. jln dah ada.. merdeka??!!! dah bertahun... Adakah kita org melayu dah lupa ke? Jgn ikutkan nafsu. binasa nanti.

Saya di sekolah singapura pun ada belajar sejarah melaya.. Sampai skrg masih saya ingat pejuangan org melayu dahulu.. dan perkembangan politik umno, barisan national, pas dan lain juga saya selalu update.

Kalau blh jgn lah buat perkara gini. Rugi besar negara malaysia dan tak malu ke negara luar mentertawakan kita. Entah2 diaorg ckp... " Is This How A Malaysian Malay Behaves? Mane ada tata susilah kita?? Takkan dah hilang kot?"

Abg Mazidul. Minta maaf kalau apa saya coretkan disini menyinggung sesetengah pihak. ini cuma apa yg saya dgr dan terasa.

Dari seberang tambak. 


HANYA ANWAR IBRAHIM DARAH DAGING SAYA: AZMIN ALI


Lihat video di bawah.

Kami tiba di sebuah banglo lama dekat Kampung Kolam Air, Hulu Kelang kira-kira pukul 3 petang.
Dari jauh kelihatan seorang ibu tua yang bertongkat memandang kami dengan wajah yang cukup sayu.

Namanya Che Tom Yahaya, berusia 78 tahun.

Kalau sebut nama itu mungkin ramai yang tak mengenalinya, tapi kalau sebut nama Azmin Ali, Azwan Ali dan Ummi Hafilda Ali, tak mustahil ramai yang akan mengingatinya.

Beliau adalah ibu kandung kepada tiga individu yang cukup dikenali ramai ini.

Ketika memulakan bicara, Che Tom mengambil masa hampir beberapa minit sebelum melontarkan ayatnya yang pertama.

Namun setiap kali beliau bercakap, setiap kali itu jugalah airmatanya jatuh menitis membasahi pipi.

” Bila mengenangkan perbuatan Azmin, hati makcik hancur,” kata Che Tom merujuk kepada perbuatan dan tingkah laku anak sulungnya yang juga Ahli Parlimen Gombak itu.

Menurut Che Tom, entah dimana silapnya, Azmin, anak yang cukup baik dan mendengar kata tiba-tiba boleh berubah menjadi yang sebaliknya.

Kata Che Tom, kali terakhir beliau bertemu muka dengan anak sulungnya itu hanyalah pada pagi Hari Raya Aidil Fitri tahun lepas.

Sejak itu Azmin tidak lagi menjenguknya walaupun jarak pejabat Timbalan Presiden PKR berkenaan hanyalah kira-kira 10 minit dari rumahnya.

Malah menurut Che Tom, Azmin langsung tidak memberi nafkah kepada beliau termasuk tidak datang menziarahinya sewaktu beliau sakit dan terlantar di hospital.

” Pada pagi hari raya itu kebetulan Ummi Hafilda juga ada di rumah saya…melihat saja kehadiran Ummi Hafilda, dia terus memaki hamun dan mengeluarkan kata-kata kesat.

” Malah di pagi yang mulia itu juga, dia memberitahu anak-anaknya supaya jangan duduk di atas kerusi di rumah saya kerana kononnya ia belum ‘disamak’, Azmin juga tak bagi anaknya menjamah makanan yang dihidangkan kerana menuduhnya ‘benda haram’.

” Bila saya tegur kenapa dia sanggup berkata begitu terutama kepada adik perempuannya itu sedangkan Ummi Hafilda juga adalah darah dagingnya sendiri, jawab Azmin, darah dagingnya hanyalah Anwar Ibrahim,” kata Che Tom sambil menahan sebak.

Che Tom  berkata, Azmin akan menjadi individu yang lebih baik jika semua pengaruh buruk ini dapat dijauhi.

“Setiap kali selepas solat, saya akan berdoa dengan Allah agar membebaskan anak lelaki saya daripada Anwar dan beliau kembali ke jalan yang benar,” katanya.


Katanya, berbanding enam anaknya, dia melalui pengalaman yang sangat sukar ketika melahirkan Azmin.

“Namun ia lebih menyakitkan apabila melihat anak saya meninggalkan kami,” kata Che Tom

Ketika ditanya mengenai tuduhan terbaru yang dilemparkan ke atas Azmin, Che Tom berkata dia tidak tahu sama ada ianya benar atau sebaliknya.

Tetapi beliau mengakui cukup tertekan apabila masyarakat sekeliling bercakap mengenainya, malah telefonnya juga asyik berbunyi apabila ramai sanak saudara dan kenalan bertanyakan hal itu.

” Bagi makcik mudah, kalau betul dia rasa dia di pihak yang benar, saman mereka, bersumpah dengan nama Allah untuk membersihkan namanya itu,” kata Che Tom.

Selasa lalu, beberapa laman blog menyiarkan siri gambar yang memaparkan aksi panas seorang lelaki mirip pemimpin pembangkang dengan wanita termasuk melakukan seks oral di dalam sebuah tandas.

Paling mengejutkan pendedahan beberapa blog yang menyiarkan gambar seorang lelaki menyerupai pemimpin parti pembangkang sedang menyelak baju seorang wanita di dalam sebuah tandas.

Gambar itu dipercayai sebahagian daripada sedutan rakaman aksi seks lelaki berkenaan bersama wanita misteri yang dirakam menggunakan kamera tersembunyi daripada bahagian atas tandas tersebut.

Bagaimanapun, Azmin segera menafikan beliau adalah lelaki dimaksudkan dan pada masa sama, menuduh UMNO sebagai dalang dalam penyebaran gambar panas itu.

Ketika diminta berkata sesuatu kepada Azmin sempena Hari Ibu esok, Che Tom berkata, beliau redha sekiranya ‘dijemput pulang’ oleh Allah dalam masa terdekat ini dan tidak mengharapkan Azmin pulang menziarahi jenazahnya.


” Saya tak pernah ajar Azmin untuk jadi seperti sekarang, saya malu kepada masyarakat,” katanya.

Namun biar apapun yang terjadi, tambah Che Tom, dia tetap sayangkan Azmin.

” Saya tak akan buang dia, dia tetap anak saya yang saya bela dari tapak kaki dua jari. Baliklah ke pangkal jalan dan bertaubatlah,” katanya dalam nada perlahan sambil memandang ke arah luar jendela banglo usang tersebut. (Mynewshub.my)


TONTON BULETIN UTAMA TV3 JAM 8 MALAM INI UNTUK VIDEO EKSKLUSIF


AC kata: Jangan biarkan seorang ibu menitiskan air mata kerana dosa-dosa kita. Syurga di bawah telapak kaki seorang ibu.



UPDATE


BERSIH 3.0: KAK IJAT TIDAK MEMILIH MANGSA DILAWATI

Venue : Hospital Kuala Lumpur

Event : Lawatan oleh Ketua Wanita UMNO dan Timbalan Menteri Kesihatan pasca Bersih 3

Date : 30/4/2012

Kak Ijat dan rombongan beliau bersama dengan Timbalan Menteri Kesihatan telah melakukan lawatan dan ziarah keatas mereka mereka yang tercedera didalam demonstrasi BERSIH 3 baru baru ini. Walaupun berlaianan fahaman politik Kak Ijat tetap menjalankan tanggungjawab beliau sebagai seorang Muslimah, namun pembaca lihat lah sendiri bagaiamana menebal sikap berdendam Ketua Muslimah Selangor yang buat sikap layan tak layan walaupun yang menziarah beliau berbesar hati melakukan ziarah tersebut.

Cermin lah diri dan cari jawapan dalaman mengapa anda berada dalam keadaan terlentang di HKL sekarang ini... adakah segalanya salah kerajaan BN / UMNO sahaja dan anda tidak ada salah langsung? Ikhlas lah dengan diri sendiri dan kikiskan sikap berdendam yang amat amat ditegah dalam Islam...

minnaq_jinggo


DALANG SEBARKAN GAMBAR AISKRIM AZMIN DIDEDAHKAN



Akhirnya, terkantoi jugak siapa dalang disebalik penyebaran gambar dan video Si Assmin tu tengah dijilat 'Aiskrim'nya. Tujuannya, semua demi kuasa belaka.

Tapi, tak heran kalau puak - puak Pakatan Pembangkang tu tolak kemungkinan yang didedahkan ini. Maklum la. Diorang memang suka menyorok Kebenaran.

Perkara ini memang sudah menjadi perkara lazim dalam mana - mana parti Politik. Termasuk la parti yang KONONnya memperjuangkan Islam tu.

Tengok la macam mana Si Khalid Gereja menghukum Datuk Dr. Hassan Ali dengan pelbagai tuduhan serta dakwaan semata - mata kerana dendam peribadi.

Dia memusuhi Dr. Hassan kerana jawatannya sebagai Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor digugurkan. Bukannya sebab nak menegakkan Islam sangat pun!!!

Jauh sekali tindakan Si Khalid Gereja tu untuk membantu rakyat. Malah tindakan tersebut membawa kepada pemecatan Dr. Hassan Ali dari PAS sendiri.

Demikian bagaimana perebutan kuasa Politik menjadi tumpuan utama dikalangan Pakatan Pembangkang. Jadi, tak mustahil kalau ianya juga berlaku dalam kes Si Assmin ni!!! Nak senang cerita, mengaku je la!!! Tak payah nak salahkan orang lain!!!
Pisau.net - Hari ini sudah tersebar di kalangan ahli PKR bahawa dalang yang merakam dan menyebarkan video Azmin Ais Konekto adalah datangnya dari orang dalam.

Dalam pada itu sudah terdedah siapakah dalang yang menyebarkan video Azmin di ibu pejabat PKR. Cakap cakap dikalangan orang kuat Azmin terus menyebut nama Faekah tanpa rasa ragu ragu lagi.



Apabila ditanya mereka terus memaki hamun Faekah, kata mereka ini semua kerja nak pertahankan Khalid Gagap." The bloody bitch faekah sparked the issue" kata mereka.  


Pertembungan diantara Khalid Ibrahim dan juga Azmin Ali bukan satu lagi rahsia,semua orang tahu Azmin mahukan kerusi Menteri Besar Selangor maka segala perancangan dibuat untuk menjatuhkan Khalid.

Masihkah anda ingat satu ketika dahulu Pejabat Khalid Ibrahim dipasang dengan kamera pengintip? Di khabarkan ia adalah kerja orang orang Azmin untuk merakamkan aksi Khalid Ibrahim didalam pejabat.



Malah dikhabarkan ada juga rakaman Khalid Ibrahim mengentot yang disimpan oleh Azmin sebagai senjata untuk menjatuhkan Khalid.

Sekarang ini siapa cepat dia yang menang,begitulah politik PKR yang menjatuhkan sesama sendiri. Apa yang pasti mereka akan menyalahkan pihak Umno didalam isu ini walaupun ahli PKR sendiri menyedari penyebaran ini adalah perbuatan orang dalam.-

Semut Hitam
 

GOLONGAN YANG KECEWA AKAN PILIH PAS DEMI SYURGA KHAYALAN?



Bukti yang agak nyata juga apabila ada golongan artis yang mula menyokong perjuangan pakatan rakyat. Antaranya adalah disebabkan kecewa dan dikecewakan....mudah ceritanya, mereka ini adalah insan yang kecewa.

Kepada golongan artis yang benar-benar hendak berubah hala tuju setelah jahil sebelum ini, mkt tidaklah mempertikaikan sangat kerana itu adalah lumrah.


Cuma yang mkt pertikaikan adalah segelintir bekas-bekas artis yang kononnya mahu berubah tetapi nampaknya seperti masih lagi gila dengan populariti apabila menyertai parti politik. Yang lebih bangangnya, menyertai parti pembangkang yang kononnya memperjuangkan islam.

Tidak semestinya menyertai parti islam akan membawa makna kita itu adalah lebih islam dari islam yang lain. 

Agama islam menyeru umatnya mencari guru agama untuk mendalami penghayatan terhadap agama. Bukannya mencari guru agama yang mempolitikkan agama demi temboloknya.

Mengikut firasat mkt, guru yang benar-benar mengajar sebenar-benar agama, masih wujud dan ramai sekali di negara ini. Mengapa tidak sahaja mengikut segala ajarannya? Apakah kehebatan guru politik agama ini sehinggakan sanggup menolak ajaran guru agama yang sebenar?

Jujur mkt zahirka yang mkt lebih suka mengikuti guru agama seperti ustaz kazim elias. Walaupun beliau adalah ahli parti islam (kononnya) itu, beliau tidak pula mecampurkan hal politik dengan agama. Malahan beliau bertindak neutral bila diajukan soalan yang berbentuk provasi politik. Dan yang paling penting, tidak pula mkt dengar satu perkataan yang berbentuk cercaan kepada orang lain didalam setiap ceramahnya.



Baca lagi...


KHALID ISHMAT SERAH DIRI KEPADA POLIS



Khalid Ismath pelajar Jurusan Undang-undang UiTM akhirnya menyerah diri kepada polis. Khalid Ismath hadir di IPPKL bersama peguam serta keluarganya jam 10 pagi tadi. 

Bapanya Muhammad Ismith Hadib Muhammad berkata kira-kira jam 10 pagi semalam 4 pegawai polis datang ke rumahnya di Klang, mereka mengarahkan anaknya untuk datang ke IPPKL untuk membantu siasatan berhubung satu laporan polis. 

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata Khalid kini ditahan bagi membantu siasatan, walaubagaimanapun kata beliau kenyataan lanjut mengenai penahanan itu akan dikeluarkan jam 4 petang ini.

Baca SINI untuk kenyataan Khalid Ishmat nak bunuh semua polis di Malaysia.


SEBARKAN



TREND POLITIK LUCAH DI MALAYSIA, SIAPA PELOPORNYA?

Sejak terkeluarnya gambar 'makan aiskrim' Azmin Ali di internet, pembangkang mula meroyan semacam.

Berbondong-bondong pemimpin pembangkang cuba menegakkan benang yang basah.

Maka, alasan yang paling POWER yang pembangkang boleh bagi adalah...........INI SEMUA SALAH UMNO DAN BARISAN NASIONAL.

Bila gambar tersebut keluar di muka hadapan Utusan dan Kosmo, makin meroyanlah pemimpin pembangkang termasuk Nik Aziz.


MyMassa cuba mengimbas sejarah, siapa sebenarnya yang suka menyebarkan politik lucah untuk menjatuhkan pihak lawan.

Ianya bermula dengan kes video lucah Timbalan Speaker Dewan Rakyat iaitu D.P. Vijandran.
Pita video lucah Vijandran muncul setelah rumah Timbalan Speaker Dewan Rakyat, D.P Vinjandran dimasuki pencuri pada 8 Ogos 1988 . Pencuri tersebut telah mencuri 11 pita video dipercayai aksi lucah D.P Vijandran yang tersimpan dalam sebuah peti besi . Ibu dan anak saudaranya yang berada di dalam rumah itu turut diugut.

Dua bulan kemudian , Datuk Megat Junid Megat Ayub selaku Timbalan Menteri Dalam Negeri mengumumkan bahawa 4 orang lelaki telah ditahan dan sedang disiasat oleh pihak polis PDRM kerana memiliki pita video tersebut.

Pada 6 Disember 1989 , Karpal Singh seorang peguam dan ahli parlimen Jelutong , Pulau Pinang telah membangkitkan isu pita video lucah tersebut. Pada 11 Disember 1989 beliau menamakan Timbalan Speaker Dewan Rakyat, D.P Vijandran sebagai lelaki dalam video tersebut. D.P Vijandran segera menafikan hal itu dan menutup suis pembesar suara Karpal Singh dan mengarahkan Karpal Singh keluar dari Dewan Rakyat. Tetapi Karpal Singh terus membuat dakwaan di luar parlimen dan mendesak V.P Vijandran meletak jawatan . Lalu D.P Vijandran membuat saman malu terhadapnya.

http://ms.wikipedia.org/wiki/Pita_video_Lucah_Vijandran

Pembangkang mungkin boleh nafikan jika tiada bukti yang sah. Bagaimana jika MyMassa letakkan bukti ini? Macam mana pembangkang nak pusing lepas ni? Dalam bukti ini, siapa yang menggunakan politik lucah untuk jatuhkan lawan, bukankah ia bermula dari parti pembangkang iaitu DAP?

Hansard Parlimen 11 Disember 1989 ms 42

Sejarah tidak boleh menipu. DAP lah yang memulakan politik lucah dengan mengaitkan skandal seks untuk menjatuhkan pihak lawan pada tahun 1989. Sejarah politik lucah dalam negara tidak berhenti di situ.

Kemudian pada tahun 1994, skandal seks sekali lagi digunakan oleh DAP untuk menjatuhkan Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik yang ketika itu sedang meningkat naik sebagai pelapis kepimpinan negara. Jika pada tahun 1989 ianya dijuarai oleh Karpal Singh, kali ini Lim Guan Eng pula menjadi jagoan fitnah lucah untuk jatuhkan pihak lawan.

Pada tahun 1997, pembangkang menggunakan taktik yang sama untuk menjatuhkan orang nombor dua dalam UMNO iaitu Anwar Ibrahim.

Ianya dimulakan oleh DAP sekali lagi. Kemudiannya disambung oleh PAS sehingga terciptalah gelaran Sheikh Al Juburi oleh Mat Sabu kepada Anwar Ibrahim.

MyMassa tidak bercakap kosong dalam hal ini. Sekali lagi hansard Parlimen dijadikan bukti siapakah yang menggunakan politik lucah untuk menjatuhkan musuh.





Baca seterusnya di sini (http://www.anwaraidc.com/?p=827).

Apabila kepercayaan pemimpin UMNO terutamanya Tun Mahathir kepada Anwar Ibrahim makin hilang, maka Anwar telah dipecat kerana skandal seksnya yang dimulai oleh Karpal Singh.

Namun ramai anak muda buta sejarah. Mereka menganggap skandal seks yang menjatuhkan Anwar Ibrahim berpunca dari UMNO. Hakikatnya, dokumen hansard Parlimen di atas menjadi bukti bahawa ianya dimulakan oleh Karpal iaitu pada tahun 1997, setahun lebih awal daripada Khalid Jefri mengedarkan buku 50 Dalil di Perhimpunan Agung UMNO tahun 1998.

Sudah terang lagi bersuluh. Bukti-bukti ini telah membersihkan nama UMNO daripada fitnah jahat pembangkang bahawa UMNO yang memulakan trend politik seperti ini. Apa yang berlaku pada hari ini, pendedahan skandal seks pemimpin pembangkang bukan dibuat oleh pemimpin UMNO. Pendedahan tersebut di buat oleh individu yang marahkan pemimpin pembangkang seperti Datuk Eskay yang merupakan rakan baik Anwar Ibrahim satu masa dahulu.


Ianya berbeza dengan pembangkang kerana yang menyebarkan cerita skandal seks pihak lawan datangnya dari pemimpin pembangkang sendiri seperti Karpal Singh, Lim Guan Eng dan Mat Sabu yang kini merupakan pemimpin tertinggi Pakatan Pembangkang.

Kepada rakan blogger, sila sebarkan fakta dan dokumen di atas untuk menjawab tohmahan pembangkang. Sedarkan penyokong pembangkang bahawa pemimpin mereka yang memulakan taktik kotor ini. Blogger BN yang menggunakan cara yang sama sebagaimana yang pernah mereka buat satu masa dahulu.


*Pemimpin pembangkang hanya boleh tipu penyokong mereka yang buta sejarah tetapi tidak kepada kami blogger BN yang celik fakta.


Sumber: http://mymassa.blogspot.com/2012/05/wajib-baca-dokumen-sejarah-bukti-siapa.html 



GLOBAL RESEARCH DEDAHKAN YAHUDI BIAYAI BERSIH

Artikel ini adalah pendedahan rusuhan Bersih adalah dibiayai oleh Amerika dan juga Yahudi. Pendedahan ini dibuat oleh sebuah pertubuhan bernama Global Research yang berpengkalan di Canada .

Sama sama kita sebarkan kepada seluruh rakyat Malaysia akan niat jahat Anwar dan kuncu kuncunya.

Bersih 3.0: Politicizing the Apolitical in Malaysia

THE US SPONSORED "PROTEST MOVEMENT" IN MALAYSIA
Written & Photographed by Nile Bowie

Protests rocked the streets of the Malaysian capital of Kuala Lumpur on Saturday, April 28, as an estimated 25,000 people took to the streets in support of Bersih [1], an organization fighting to reform the nation’s electoral system. The organization refers to itself as ‘The Coalition for Clean and Fair Elections’, comprised of 84 Malaysian non-governmental organizations (NGOs) that form a ‘coalition of like minded civil society organizations unaffiliated to any political party’ [2].


The recent rally follows two previous mass demonstrations in November 2007 and July 2011, as organizers renew their demands for the Malaysian Election Commission to resign before the 13th General Elections scheduled for June 2012 [3]. Although the coalition claims to be devoid of political affiliation, the movement is fully endorsed by Malaysia’s main opposition leader, Anwar Ibrahim and the Pakatan Rakyat political coalition he oversees.

Following documented cases of United States-based organizations funding pro-opposition civil society groups associated with civil unrest in Russia [4] and the Middle East [5], Chairperson Ambiga Sreenevasan acknowledged that the Bersih coalition received financial support from the National Democratic Institute (NDI) and George Soros’ Open Society Institute (OSI) [6].


An article published in the New York Times entitled "U.S. Groups Helped Nurture Arab Uprisings
" reveals organizations such as the National Democratic Institute receive funding from the National Endowment for Democracy (NED), a recipient of funds directly from the US Congress [7]. The Bersih Coalition has also received support from the US-based Freedom House [8], an NGO that receives direct funding from the US State Department [9]. While concern over electoral corruption and the various legitimate grievances of Bersih supporters may be entirely justified, the coalition’s association with opposition Political parties and groups financed by the United States government suggests subversion.

Malaysia’s former Prime Minister Dr. Mahathir Mohammed has warned that the ruling Barisan Nasional party is targeted for regime change due to its stance on Israel and criticism of US policy, while condemning Anwar Ibrahim for his close ties to Paul Wolfowitz and other adherents of the Project for the New American Century (PNAC) [10]. Furthermore, Mahathir has accused the United States of using currency manipulation and US-funded NGOs to orchestrate the kind of destabilization needed to install a compliant proxy government [11].


Dr. William Robinson explains the subversive methods of conducting regime change through “democracy promotion” in his book, ‘Promoting Polyarhcy,’ “In Latin America, in Eastern Europe with the Velvet Revolutions, in Africa, in the Middle East, really all over the world, the U.S. set up these different mechanisms now for penetrating these civil societies in the political systems of countries that are going to be intervened and to assure the outcome is going to be pleasing to Washington's foreign policy objectives
” [12].

Eva Golinger, a researcher who has been investigating the democracy promotion efforts of the United States offers, “Millions and millions of U.S. tax payer dollars go every year into funding for political organizations and campaigns in different countries in the world that promote US agenda. Most U.S. citizens are unaware of the fact that that is how their money is being spent, to meddle, and to influence and to interfere in other nation’s affairs” [13].


While the demands of the Bersih coalition appear to be coherent and apolitical, the convergence of its leadership with the opposition political establishment provides Anwar Ibrahim and Malaysia's opposition front Pakatan Rakyat with the means to mobilize demonstrators under the benign common cause of “clean and fair elections.” The initial Bersih demonstration in 2007 has become widely credited for Pakatan Rakyat’s record gains in the 2008 Malaysian elections, where the opposition coalition usurped power in five states and won 82 parliamentary seats [14].

Anwar Ibrahim served as Deputy Prime Minster from 1993 to 1998 under the administration of Dr. Mahathir Mohamad; the pair disagreed on the utilization of recovery methods during the 1997 Asian Economic Crisis, leading to Ibrahim’s dismissal. While Mahathir introduced sovereign currency controls on the Malaysian ringgit to prevent currency speculation, Ibrahim denounced Mahathir’s economic policies and portrayed himself as a freedom fighter for the free market [15]. Following his stint as Deputy Prime Minister, Ibrahim served as Chairman of the Development Committee of the World Bank and International Monetary Fund (IMF) in 1998, while appearing on the payroll of Dick Cheney’s Foundation for the Future and George Soros’ International Crisis Group [16]. Furthermore, Anwar Ibrahim served as a panelist at the National Endowment for Democracy's "Democracy Award" [17].

The Bersih coalition has rejected a raft of reforms announced by Malaysian Prime Minister Najib Razak, including the establishment of parliamentary select committee on electoral reforms and amendments to the Peaceful Assembly Act following widespread condemnation of Putrajaya’s crack down on July 2011’s Bersih 2.0 rally from the international press [18]. The heavy-handed conduct of Malaysian security officials has worked to further strengthen international condemnation of Malaysia’s nationalist regime, as well as alienating the well-intentioned participants of Bersih rallies.


Unlike the Bersih rally in July 2011, the recent demonstrations provoked armed clashes between protestors and police with cases of violence on both sides. Although police barricaded the area surrounding Dataran Merdeka (Independence Square) where the rally was scheduled to take place, violence was not used until demonstrators attempted to cross police barricades into the Square.


The security situation deteriorated as defiant protesters refused to disperse, prompting demonstrators to overturn a police vehicle [19]. Protesters and black-shirted police officials threw broken bottles, pieces of metal and concrete slabs towards each other, prompting police to fire tear gas and water cannons at demonstrators, causing hundreds to disperse into side streets [20]. While footage of the recent police crackdown circulates throughout international media, Malaysia’s ruling Barisan Nasional party is again the subject of international criticism.


As public discontent grows with the administration of Prime Minister Najib Razak, the unpopularity of the Malaysian ruling party has set the stage for the victory of Anwar Ibrahim’s Pakatan Rakyat opposition coalition. As the United States shifts its military focus to the Pacific Region, Anwar Ibrahim’s adherence to western political institutions will likely warrant the continued nurturing of unrest in Malaysia until the opposition successively usurps power.

Malaysian Riot Police near Dataran Merdeka (Independence Square) maintained the security situation without the use of force until several demonstrators attempted to take the area.
Supporters of Anwar Ibrahim’s Pakatan Rakyat opposition coalition march on side streets with banners calling on people to reject dirty elections.
Red-shirt supporters of pro-opposition security unit Jabatan Amal form human chain in a commercial district of Kuala Lumpur.
Demonstrators hold banners calling on Malaysians to reject the perceived corruption of the electoral system.
Opposition leader Anwar Ibrahim fully endorses Bersih, an organization that claims to hold no affiliation with any political party.
Crowds cheer as demonstrators invert a photograph of Malaysian Prime Minister Datuk Seri Najib Razak.
Bersih supporters sit behind police barricades outside of Dataran Merdeka.
Jabatan Amal supporters stand near the barbed wire barricades setup by Police, preventing demonstrators from entering the historic Dataran Merdeka.
Riot police fire tear gas to disperse protestors attempting to take Dataran Merdeka, causing Bersih supporters to take refuge in the nearby City Hall complex.
Protesters pray in the historic Masjid Jamek Mosque as Riot Police fire tear gas and surround the complex to prevent demonstrators from exiting.
Medical teams rush to the scene to provide assistance to injured people and those who experienced adverse effects from tear gas.
Commercial areas of downtown Kuala Lumpur littered with damaged property and personal belongings following the initial dispersal of protestors into side streets toward the Sogo district.
Malaysian Police have reportedly detained at least 388 Bersih supporters.

Source:Global Research

Adv

Nuffnang 2