Nuffnang

Advertlets

Pesanan AC

Segala kelemahan dalam Blog ini datangnya dari penulis sendiri, dan semua kesempurnaan datang dari Allah s.w.t.

Kepada sahabat-sahabat Blogger sila linkkan blog Assassin Cyber di bloglist anda dan AC akan linkkan blog anda di list kami.

Kepada anda yang ada artikl menarik dan ingin dikongsikan sila email ke:

E-mail: telebihsudah@gmail.com

FOLLOW JIKA BERANI

Klik Butang Like Di Bawah

TUKAR SIZE FONT

Change Text Size
+A +A +A +A +A

05 January, 2012

Siswa Siswi UPSI Kepala Batu.



Saya Bangga Menjadi GURU!. Apa benar SISWA & SISWI UPSI ini bangga menjadi guru? Apa gunanya segenggan kebangaan menjadi seorang GURU itu jika dilihat pada situasi yang melanda UPSI ketika ini.

Telebih berpandapat, bahagian pengurusan UPSI pada ketika ini sememangnya pening
kepala memikirkan masalah segelintir penuntut UPSI yang kian giat aktif berpoliTIKUS.

Mahasiswa UPSI yang terlibat dalam perhimpunan haram tempoh hari seolah-olah kebal undang-undang. Mereka seperti tidak takut langsung dengan tindakan undang-undang susulan uang akan diambil keatas mereka. Telebih sangat terkejut melihat tindakan liar yang dilakukan oleh mereka mereka ini. Belum bergelar guru lagi, dah pandai tunjuk belang. Ingatkan, dah besar panjang, belajar tinggi tinggi mereka yang boleh dikatakan bakal guru pada masa hadapan ini reti berfikir mana yang baik dan mana yang buruk.

Nie tak, fikiran cepat sangat dijajah oleh Nuar Brahim. Mudah sangat diajak jilat buntut Nuar. Telebih yang tak sekolah tinggi pun tahu, parti mana yang boleh memerintah dan yang tak boleh memerintah negara. Adakah parti PKR yang selayaknya memerintah negara ini? 

Intim Nampak: Mangsa Liwat Seterusnya
 Rupanya Anuar Ibrahim dah racun fikiran budak-budak nie. Si jambu nie pula bakal-bakal menjadi mangsa liwat seterusnya. Kalau tak dapat habiskan belajar di UPSI confirm Adli jadi pembantu peribadi Anuar. Berapa banyak agaknya sogokan Anuar kepada Mamat jambu ini.
Pejuang Kebebasan Tahi Kucing

BEBAS!! Inilah muka ketua disebalik demo UPSI tempoh hari. Telebih sudah dia nie.  
Telebih tak ingin anak anak bangsa Melayu diajar oleh guru seperti ini. Nasib baik la akta ISA dah dimansuhkan. Kalau tak, meringkuk, membengkok, membongkok, la si Adam Adli dalam tahanan ISA. Sama seperti Sifunya Nuar.
Jika pemimpin berhati binatang, binatanglah juga anak-anak didiknya.

Cermin pintu klinik yang dipecahkan oleh konco konco Anuar
Harta benda orang lain pun habis dirosakkan oleh peserta peserta demo. Dah rosakkan harta orang lain, tak nak bertanggungjawab pulak tu. Memang kurang ajar. Mak bapa dah ajar cukup-cukup sampai ke UPSI, tapi bapa NO1 Anuar Ibrahim, beri ajaran sesat.

Bakal guru yang tidak bertamadun
Anuar Ibrahim, ketawa tergolek-goleg bila tengok gelagat anak buahnya seperti ini.Betapa bodohnya anak-anak muda ini. Perbuatan yang jelas tidak melambangkan ketamadunan.

Diarahkan keluar dari kolej kediaman
Minah nie pula, Siti Nurul Pitheria. salah seorang peserta demo. Bila diarahkan mengosongkan kolej kediaman dalam masa 24 jam, tak nak keluar pula. Menyesal la kot. Tak berfikir panjang, inilah jadinya. Sekarang siapa yang susah, rekod dah awal2 disenarai hitam (blacklist). Lepas habis belajar sijil tak laku. Nak cari kerja pun susah. Pergi lah jumpa Bapa Nuar, menagih simpati. kompem terus dapat kerja.

Tunjuk bukti
Jika Telebih nampak anjing yang ditambat, Telebih tak takut, kerana Telebih tahu yang anjing itu tidak akan dapat berbuat apa-apa. Tapi jika nampak anjing yang tak ditambat, Telebih agak takut juga. Telebih akan bawa kayu pemukul untuk mempertahankan diri. Takut la kot-kot anjing tu kejar.

Beginilah juga ceritanya tentang kes ini. Polis takkan bertindak kasar jika mereka-mereka ini yang diaktakan bakal menjadi pendidik kepada anak-anak bangsa Malaysia nanti. Takkanlah pihak polis tidak bertindak setelah melihat Cikgu-cikgu samseng merosakkan harta benda awam. Depan mata pula tu. Adik-adik sekalian, tolonglah berfikir menggunakan kepala otak, jangan berfikor menggunakan kepala lutut. 

Halem Safuan: Tengok lubang hidung aku
Nasib baik kau tak mati. Panjang umur kau. Bermakna Allah masih sayangkan anda. Hargai hidup anda seadanya. Anda sangat bertuah, dapat belajar di UPSI, sedangkan masih ramai lagi golongan yang kurang bernasib baik dan gagal menyambung pengajian. Jika berjaya menamatkan pengajian di UPSI anda 80% dah confirm dapat kerja. Sedangkan rakan-rakan seangkatan anda yang kurang bernasib baik masih lagi tercari-cari hala tuju mereka.




Dato Lajim Ukin tinggalkan UMNO.

Dato Lajim Ukin
Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Sabah, Datuk Lajim Ukin akan tinggalkan Umno?

Angin kencang tengah bertiup kencang sekarang nie. Dato Lajim Ukin nak keluar BN. Kenapa dan Mengapa Telebih pun kurang pasti.

Ada pula parti pembangkank nie, dengar saja Dato lajim Ukin nak keluar parti, parti nie terus offer untuk join parti dia. Parti SAPP yang diterajui oleh Yong Teck Lee.

Adv

Nuffnang 2